تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ارتباط نگرش و دستاوردهای علمی دانش آموزان مقطع متوسطه درمورد علوم پایه

عنوان فارسی: ارتباط نگرش ها و دستاوردهای علمی دانش آموزان مقطع متوسطه درمورد علوم پایه با تکرار سخنرانی های معلم و یادگیری دانش آموز - محور که توسط دانش آموزان گزارش شده است
عنوان انگلیسی: Associations of Middle School Student Science Achievement and Attitudes about Science with Student-Reported Frequency of Teacher Lecture Demonstrations and Student-Centered Learning
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 20
سال انتشار : 2015 نشریه : Ijese
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5726 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.13Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی و آمار
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و آمار ریاضی
مجله: مجله بین المللی آموزش محیط زیست و علوم
دانشگاه: دانشگاه میسوری کانزاس سیتی
کلمات کلیدی: دستاوردهای علمی، نگرش ها، ارائه سخنرانی معلم
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

مقدمه

منطقی سوال های تحقیق

روش تحقیق

تجزیه تحلیل داده ها و نتایج

تجزیه تحلیل رگرسیون چندگانه اعداد علوم پس آزمون علوم پایه

تجزیه تحلیل رگرسیون چندگانه از نگرش به سمت علوم پایه

بحث / مفاهیم

رهنمودهایی برای استفاده از سخنرانی های معلم

محدودیت ها

نمونه متن انگلیسی

The purpose of this study was to examine the association of middle school student science achievement and attitudes about science with student-reported frequency of teacher lecture demonstrations and student-centered learning. The student sample was composed of 602 seventh- and eighth-grade students enrolled in middle school science. Multiple regression was used to investigate the association of attitudes toward science, studentcentered learning, and teacher demonstrations with science achievement. Both attitudes toward science and student-centered learning were positively associated with science achievement, and student-centered learning was positively associated with attitude toward science. Teacher demonstrations were found to have a negative association with student achievement, and no significant association with attitudes toward science. Findings of this study suggest that demonstrations provide insufficient opportunity for students to develop an understanding of the processes of science. Furthermore, observing teacher demonstrations may be valuable, but they are not a substitute for laboratory investigations by students.

نمونه متن ترجمه

هدف این مقاله بررسی رابطه نگرش ها و دستاورد های علمی دانش آموزان مقطع متوسطه درباره علوم پایه با تکرار ارائه های سخنرانی معلم و یادگیری دانش آموز-محور گزارش شده توسط دانش آموزان است. جامعه نمونه دانش آموزان از 602 دانش آموز پایه هفتم و هشتم که در مقطع متوسطه ثبت نام کرده بودند تشکیل شده است. برای بررسی رابطه نگرش ها نسبت به علوم، یادگیری دانش آموز-محور، و ارائه سخنرانی معلم به همراه دستاوردهای علمی از چند معیار استفاده شد. هم نگرش نسبت به علوم و هم یادگیری دانش آموز محور هردو به طور خاصی با دستاوردهای علمی همراه شدند، و یادگیری دانش آموز محور نیز به طور خاصی با نگرش به سمت علوم همراه شد. ارائه سخنرانی های معلم رابطه منفی ای را با موفقیت های معلم نشان داد، و هیچ همکاری برجسته ای با نگرش ها نسبت به علم نداشت. یافته های این تحقیق نشان می دهند که سخنرانی ها فرصت کافی را برای ارتقاء فهم دانش آموزان نسبت به فرایندهای علمی فراهم نمی کنند. علاوه بر این، مشاهده سخنرانی های معلم ممکن است ارزشمند باشد، اما جایگزینی برای تحقیقات آزمایشگاهی توسط دانش آموزان نیستند.