دانلود رایگان مقاله مدیریت ارتباط با خریداران مزایای قدرت نقش تامین کنندگان تاکتیک تضمینی در همکاری

عنوان فارسی
مدیریت ارتباط با خریداران مزایای قدرت: نقش تامین کنندگان تاکتیک های تضمینی در همکاری های بلند مدت خریدار و تامین کننده
عنوان انگلیسی
Managing relationships with power advantage buyers: The role of supplier initiated bonding tactics in long-term buyer–supplier collaborations
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4233
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی، مدیریت کسب و کار MBA
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشکده کسب و کار، دانشگاه بین المللی تجارت و اقتصاد، چین
کلمات کلیدی
مزیت قدرت، تاکتیک های پیوند ارتباطی، همکاری طولانی مدت، سفارشی سازی تامین کننده
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

abstract


Interorganizational long-term collaboration plays an important role in buyer and supplier relationships. However, the specific tactics a supplier firm should adopt when the buyer firm is power-advantaged and reluctant to maintain long-term collaboration remain unexplored. Drawing on resource dependence theory, this study argues that buyer power advantage makes the buyer reluctant to collaborate with the supplier in the long run. These findings further identify three types of relationship bonding tactics initiated by the supplier firm: customization, information sharing, and managerial ties to the buyer firm. Using a 131 matched buyer–supplier dyadic database, this paper's results show that buyer power advantage is negatively related to long-term collaboration. Supplier customization and managerial ties mitigate the effect of buyer power advantage on long-term collaboration. Nevertheless, the effect of information sharing on the relationship between buyer power advantage and longterm collaboration is not significant.

نتیجه گیری

6. Discussion


This study explores the relationship between buyer power advantage and buyer long-term collaboration in the setting of collaborative software projects and examines three types of relationship bonding tactics initiated by the supplier firm: supplier customization, supplier information sharing and managerial tie with the buyer firm. These findings provide important practical and theoretical implications for resource dependence and interorganizational relationship research.


بدون دیدگاه