دانلود رایگان مقاله مدیران در مورد اقتصاد چه چیزی را باید به اشتراک بگذارند

عنوان فارسی
مدیران در مورد اقتصاد چه چیزی را باید به اشتراک بگذارند
عنوان انگلیسی
What managers should know about the sharing economy
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4732
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و اقتصاد
مجله
افق های تجارت - Business Horizons
دانشگاه
کالج بین المللی تجارت و اقتصاد Mihaylo، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، امریکا
کلمات کلیدی
به اشتراک گذاری اقتصاد، پیوستگی اقتصادی، کسب و کار متقابل، به اشتراک گذاری اقتصاد، مثال ها، مدل کسب و کار Airbnb، همکاری، مصرف، اقتصاد همرزمانش
چکیده

Abstract


The phrase ‘sharing economy’ has grown to become an umbrella term for a wide range of nonownership forms of consumption activities such as swapping, bartering, trading, renting, sharing, and exchanging. In spite of such a wide spectrum of behaviors, there is limited practical knowledge about how individual sharing economy practices should be managed. Building on a framework that categorizes sharing economy practices based on their detailed characteristics, this article provides extensive recommendations to managers and practitioners. The article argues that each practice is a hybrid of sharing and exchange, and provides several recommendations based on the nature of each practice’s offering. # 2016 Kelley School of Business, Indiana University. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.


بدون دیدگاه