ترجمه مقاله حسابداری مدیریت و پارادوکس آژانس نهادینه شده – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | حسابداری مدیریت و پارادوکس آژانس نهادینه شده: چارچوبی برای تحلیل منابع در تغییر ساختاری |
عنوان انگلیسی: | Management accounting and the paradox of embedded agency: A framework for analyzing sources of structural change |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 31 (شامل 3 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2018 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : Editorial |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 5.068 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 76 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 2.166 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 1044-5005 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : 9896 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.29Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: حسابداری و حسابداری مدیریت |
مجله: تحقیقات حسابداری مدیریت - Management Accounting Research |
دانشگاه: دانشکده کسب و کار دانشگاه brrebro ، سوئد |
کلمات کلیدی: حسابداری مدیریت، پارادوکس، ساختار اجتماعی، آژانس نهادینه شده، تغییر، دوگانگی |
کلمات کلیدی انگلیسی: Management accounting - Paradox - Social structure - Embedded agency - Change - Duality |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.mar.2017.12.001 |
چکیده
1. مقدمه
2. پایه و اساس نظری در پارادوکس آژانس نهادینه شده
3. بازکردن پارادوکس آژانس نهادینه شده- در چارچوب GIAMER
1.3. کلیت ساختاری
2.3. عدم انطباق ساختاری
3.3. ابهام ساختاری
4.3. چندگانگیِ ساختاری
5.3. نهادینه شدن ساختاری
6.3. بازتاب پذیریِ ساختاری
4. حسابداری مدیریت (MA) و پارادوکس نهادهای دولتی
5. نتیجه گیری در مورد بحث و دستورالعمل هایی برای آینده
6. مقالاتی در این مورد موضوع خاص
منابع
Abstract
In recent years there has been a large and growing stream of management accounting research focusing on the theoretical puzzle often referred to as the paradox of embedded agency. That is, how can embedded agents come to (un-)intentionally change social structures when their interpretations, intentions, and rationalities are all shaped by these very structures? As a means of addressing this paradox we elaborate on how six qualities of social structures may work as sources of embedded agency, namely their Generality, Inadequacy, Ambiguity, Multiplicity, Embeddedness, and Reflexivity. This so-called GIAMER framework is then used to analytically disentangle common ways of explaining the paradox within the management accounting area and to propose ideas for future research. We close the editorial by presenting the three papers included in this Special Issue.
چکیده
اخیرا جریان بزرگ و رو به رشدی درباره ی پژوهش حسابداری مدیریت با تمرکز بر پازل نظری که اغلب بصورت پارادوکس آژانس نهادینه شده اشاره می شود, وجود داشته است. به این ترتیب, چگونه عوامل نهادینه شده می توانند بصورت عمدی یا غیرعمدی ساختارهای اجتمای را تغییر دهند, در زمانیکه تفاسیر, هدف و عقلانیت انها همگی توسط این ساختارهای مهم شکل میگیرد؟ بعنوان ابزاری برای ارزیابی این پارادوکس, ما نحوه ی کارِ شش ویژگیِ ساختار اجتماعی را بعنوان منشاء آژانس نهادینه شده, یعنی کلیت, بی کفایتی (عدم انطباق), ابهام, چندگانگی, نهادینگی و بازتاب پذیری آنها را شرح دادیم. این چارچوب به اصطلاح GIAMER نامیده می شود, که پس از آن بصورت تحلیلی راه های مشترکِ شرحِ پارادوکس را در حیطه ی حسابداری مدریت بازکرده و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ارائه شده است. و با ارائه سه مقاله در این موضوع ویژه، سرمقاله را به پایان رساندیم.