دانلود رایگان مقاله الگوریتم اکتشافی برنامه نویسی خطی برای برنامه ریزی شارژ تخلیه وسایل نقلیه الکتریکی

عنوان فارسی
یک الگوریتم اکتشافی مبتنی بر برنامه نویسی خطی برای برنامه ریزی شارژ و تخلیه وسایل نقلیه الکتریکی در سیستم مدیریت انرژی ساختمان
عنوان انگلیسی
A linear programming based heuristic algorithm for charge and discharge scheduling of electric vehicles in a building energy management system
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4422
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی برق
گرایش های مرتبط با این مقاله
ماشینهای الکتریکی
دانشگاه
دانشگاه اوزاکا، سویتا، اوزاکا، ژاپن
کلمات کلیدی
تامین برق، وسیله نقلیه الکتریکی، سیستم مدیریت انرژی ساختمان، برنامه ریزی خطی، شبکه زمان فضا
چکیده

Abstract


Electric vehicles (EVs) are becoming an attractive alternative to gasoline vehicles owing to the increase of greenhouse gas emissions and gasoline prices. EVs are also expected to function as battery storages for stabilizing large fluctuations in the power grid through the vehicle-to-grid power system, which requires smart charge and discharge scheduling algorithms. In this paper, we develop a linear programming based heuristic algorithm on a time–space network model for charge and discharge scheduling of EVs. We also develop an improved two-stage heuristic algorithm to cope with uncertain demands and departure times of EVs, and evaluate the effect of the smart charge and discharge scheduling of EVs on a peak load reduction in a building energy management system.

نتیجه گیری

7. Conclusion


We examined reducing the peak load in a BEMS by coordinating the charge and discharge schedules of EVs. We presented an LP based heuristic algorithm in a time–space network model to create a smart charge and discharge schedule of EVs within a limited computation time. We also developed an improved twostage heuristic algorithm to cope with uncertain demands and departure times of EVs. According to computational experiments for a BEMS, the two-stage heuristic algorithm achieves a peak load reduction and handles the uncertain demands and departure times of EVs within a limited computation time. Our computational results provide an incentive for individual enterprises to introduce EVs despite the limitation of the net feed-in tariff system.


بدون دیدگاه