دانلود رایگان مقاله رفتار مصرف کننده با استفاده از روش انسان شناسی بازاریابی

عنوان فارسی
رفتار مصرف کننده با استفاده از روش های انسان شناسی بازاریابی
عنوان انگلیسی
Learning consumer behavior using marketing anthropology methods
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
3
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4171
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و اقتصاد
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت کسب و کار MBA
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشکده تجارت و اقتصاد (COBE)، دانشگاه هاوایی، ایالات متحده
کلمات کلیدی
انسان شناسی، مصرف كننده، مشاهده مستقیم، در موقعیت، تحقیق علمی مشارکتی
چکیده

abstract


This Journal of Business Research special section includes ten articles selected from papers presented during the 2016 Global Marketing Conference held July 21–24. The conference theme was “Bridging Asia and the World: Global Platform for Interface between Marketing and Management.” This special edition presents marketing research and perspectives via anthropology methodologies. This special edition answers calls for research that puts focal participants to exchanges and processes back into data collection (e.g., Denzin, 2001).

نتیجه گیری

4. Conclusion


This special edition provides important insights about challenges facing marketing researchers. Unlike the natural sciences, human behavior is a fuzzy concept and the laws of nature do not apply. A person could experience a near-identical experience twice (e.g., waiting in-line at the grocery store) and feel very differently about the 10 minutes of waiting. The interpretations also suffer from unconscious bias. “If one concentrates his attention on symbolism, or happens to be temperamentally more interested in it, he is very likely to see it more abundantly…” (Kroeber, 1901, p. 314). The study of human behavior likely will remain an inexact scientific endeavor.


بدون دیدگاه