چگونگی شناسایی گسترش پتانسیل رهبری و آزمون مدل توافق عمومی
عنوان انگلیسی
How to identify leadership potential: Development and testing of a consensus model
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
26
سال انتشار
2012
نشریه
وایلی - Wiley
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
4568
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت منابع انسانی، مدیریت دولتی و مدیریت استراتژیک منابع انسانی
مجله
مدیریت منابع انسانی
دانشگاه
مرکز تحقیقات مطالعات سازمان، لوون، بلژیک
کلمات کلیدی
پتانسیل رهبری،توسعه رهبری،مدیریت استعداد،اجماع سنجی، اختلاف سنجی، انواع Q چند بعدی MDS
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
هدف از مطالعه حاضر
مطالعه ی یک توسعه ی مدل
بررسی تحقیقات بالقوه رهبری
نتایج
مطالعه ۲ آزمون مدل اجماع
قسمتهای مختلف درگیر در ارزیابی پتانسیل رهبری
نتایج
بحث
یافته های کلیدی
محدودیت ها و دستورالعمل ها برای تحقیقات بیشتر
پیامد ها برای تمرین
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Building on two studies, the current article responds to urgent calls in the literature for more empirical research on how to identify leadership potential. Based on an extensive review of the 1986–2010 literature, and applying a combination of qualitative and quantitative techniques, we developed a model of leadership potential consisting of four quadrants: Analytical skills (containing the factors Intellectual curiosity, Strategic insight, Decision making, and Problem solving); Learning agility (containing the factors Willingness to learn, Emotional intelligence, and Adaptability); Drive (containing the factors Results orientation, Perseverance, and Dedication); and Emergent leadership (containing the factors Motivation to lead, Self-promotion, and Stakeholder sensitivity).
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
بررسی در دو مطالعه در مقاله حاضر به دنبال پاسخ براساس تحقیقات تجربی بیشتر در مورد چگونگی شناسایی پتانسیل رهبری میباشد. براساس یک بررسی گسترده از تحقیقات از سال 1986 تا 2010 و با استفاده از ترکیبی از تکنیک های کمی و کیفی، ما یک مدل بالقوه ی رهبری متشکل از چهار قسمت را ارائه نمودیم که شامل مهارتهای تحلیلی حاوی عوامل کنجکاوی فکری، بینش استراتژیک، تصمیم گیری و حل مشکلات می باشد. قسمت بعدی چابکی در یادگیری است که شامل تمایل عوامل برای یادگیری شده و هوش هیجانی و سازگاری را باخود دارد و قدرت دیگر بعد آن است که شامل جهت گیری ، پشت کار و فداکاری است.و جدیت در رهبری شامل انگیزه، خود اتکایی و حساسیت نسبت به ذینفعان است.