منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

دانلود رایگان مقاله لبریزی دانش در زنجیره تامین: شواهد از بخش های فناوری بالا

عنوان فارسی
لبریزی دانش در زنجیره تامین: شواهد از بخش های فناوری بالا
عنوان انگلیسی
Knowledge spillovers in the supply chain: Evidence from the high tech sectors
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4933
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و مهندسی صنایع
گرایش های مرتبط با این مقاله
لجستیک و زنجیره تامین
مجله
سیاست تحقیق - Research Policy
دانشگاه
دانشکده بازرگانی استکهلم، دانشگاه استکهلم، سوئد
کلمات کلیدی
لبریزی دانش، نوآوری، رابطه فروشنده و تامین کننده، بخش های فناوری بالا
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

abstract


In addition to internal R&D, external knowledge is widely considered as an essential lever for innovative performance. This paper analyzes knowledge spillovers in supply chain networks. Specifically, we investigate how supplier innovation is impacted by buyer innovation. Financial accounting data is combined with supply chain relationship data and patent data for U.S. firms in high tech industries. Our econometric analysis shows that buyer innovation has a positive and significant impact on supplier innovation. We find that the duration of the buyer–supplier relationship positively moderates this effect, but that the technological proximity between the two firms does not have a significant effect on spillovers.

نتیجه گیری

7. Conclusion


This study provides novel empirical evidence on knowledge spillovers in supply chains. We analyze knowledge spillovers between buyers and suppliers, as well as central factors that govern this phenomenon. We find both statistically and economically significant evidence that buyer innovation positively influences supplier innovation. We also show that knowledge spillovers from buyers to suppliers are positively moderated by the duration of the relationship between the two firms. The results do not support the hypothesis that knowledge spillovers increase the more similar a supplier is to its buyers in terms of technology.


بدون دیدگاه