ترجمه مقاله روزنامه نگاری یا روابط عمومی؟ – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | روزنامه نگاری یا روابط عمومی؟ نظرسنجی کمی از سردبیران انتشارات سفارشی در آلمان |
عنوان انگلیسی: | Journalism or public relations? A quantitative survey of custom publishing editors in Germany |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.058 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 67 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 1.001 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0363-8111 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : 10143 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.48Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: علوم ارتباطات اجتماعی، روابط عمومی و روزنامه نگاری |
مجله: بررسی روابط عمومی - Public Relations Review |
دانشگاه: گروه مطالعات ارتباطات، دانشگاه ماینز، آلمان |
کلمات کلیدی: انتشارات سفارشی، انتشارات شرکتی، مجلات سفارشی، مفهوم نقش، روزنامهنگاری، نظرسنجی |
کلمات کلیدی انگلیسی: Custom publishing - Corporate publications - Custom magazines - Role conception - Journalism - Survey |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2016.01.003 |
چکیده
1. پیشگفتار
2. پیشزمینه نظری و هدف
2.1. انتشارات سفارشی
2.2. سردبیران انتشارات سفارشی
3. روش
3.1. روش و نمونه
3.2. پرسشنامه
4. نتایج
4.1. کارهای ویراستاران انتشارات سفارشی
4.2. خود-پنداره ویراستاران انتشارات سفارشی از نقش حرفهای خود
4.3. محتوا و شرایط کاری
5. بحث
منابع
Abstract
Custom publishing, the production of content that is edited in a journalistic manner for organizations, is a fast-growing professional field located at the intersection of journalism and public relations. These corporate (or organizational) publications, as a form of strategic communication, assist with organizations' image cultivation and aim to communicate their particular interests. However, in their stylistic, optical, and thematic composition, they resemble journalistic publications from which readers expect unbiased, objective reporting. This article focuses on the editors of these corporate publications, who must take into account the rules and norms of two different fields of professional activity, and looks at the extent to which custom publishing is journalistic. Therefore, we analyze the self-conception of the editors' professional role, the extent to which their day-to-day work is journalistic, and the role of truth in their reporting. To this end, a quantitative survey of custom publishing editors in Germany was carried out.
چکیده
انتشارات سفارشی ، به عنوان تولید محتوایی که به شیوهای روزنامهنگارانه برای سازمانها ویرایش میشود، رشته حرفهای به سرعت رو به رشدی است که در اشتراک بین روابط روزنامهنگاری و عمومی قرار میگیرد. این انتشارات شرکتی (یا سازمانی)، به عنوان شکلی از ارتباطات استراتژیک، به تثبیت تصویر سازمانها کمک میکنند و هدف آنها انتقال علایق ویژه خود است. با این حال، در ترکیب سبکی، نوری و موضوعی، آنها شبیه انتشارات روزنامهنگاری هستند که انتظار خوانندگان از آنها گزارشگری غیر متعصبانه و عینی است. تمرکز این مقاله روی سردبیران این انتشارات شرکتی است که باید قوانین و هنجارهای دو زمینه مختلف فعالیت حرفهای را در نظر بگیرند و به میزان روزنامهنگارانه بودن انتشارات سفارشی توجه نمایند. در این مطالعه، خود-پنداره نقش حرفهای سردبیران، میزان روزنامهنگارانه بودن کار روزانه آنها، و نقش اعتماد به گزارش آنها را تجزیه تحلیل میکنیم. برای این منظور، نظرسنجی کمّی از سردبیران انتشارات سفارشی در آلمان انجام گرفت.