ترجمه مقاله رفتار سرمایه گذار، توده وار و تاثیر ماه رمضان بر آن ها – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | رفتار سرمایه گذار، توده وار و تاثیر ماه رمضان بر آن ها |
عنوان انگلیسی: | Investor mood, herding and the Ramadan effect |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 30 (شامل 2 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.614 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 101 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 1.714 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0167-2681 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : 10005 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 4.47Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت منابع انسانی اسلامی و مدیریت مالی |
مجله: مجله رفتار و سازمان اقتصادی - Journal of Economic Behavior & Organization |
دانشگاه: دانشگاه استرلینگ، دانشکده مدیریت استرلینگ، بخش حسابداری و امور مالی، انگلستان |
کلمات کلیدی: رفتار توده وار، رفتار اجتماعی، ماه رمضان |
کلمات کلیدی انگلیسی: Herding - Social mood - Ramadan |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jebo.2015.09.018 |
چکیده
1. مقدمه
2. مروری بر منابع
2.1 رفتار سرمایه گذاری و توده وار
2.2. رفتار توده وار در ماه رمضان
3. متدشناسی و داده
3.1. متدشناسی
4. بحث و نتایج
4.1. نتایج تجربی
4.2. بحث – مشارکت
5. نتیجه گیری
منابع
Abstract
In view of evidence linking herding and social mood, we examine whether the positive mood documented during Ramadan translates into higher herding compared to non-Ramadan days. Drawing on a sample of seven majority Muslim countries, we report significant herding during Ramadan in most of our sample markets. Additionally, we show that herding appears significantly stronger within rather than outside Ramadan for most tests whereby its significance is manifested on both Ramadan- and non-Ramadan-days. Overall, herding significance within/outside Ramadan exhibits some variation in its levels across markets in relation to variables reflective of market states, both domestically (market returns; market volume) and internationally (US market returns; US investors’ sentiment; global financial crisis) market states.
چکیده
در رابطه با شواهد و قرائن رفتار اجتماعی و توده وار، ما به بررسی این پرداختیم که آیا رفتار مناسب در حین ماه رمضان نسبت به ماههای غیر رمضان باعث حفظ و نگهداری رفتار توده وار بیشتری می شود یا خیر. در صورتی که مثالی از هفت کشور مهم مسلمان نشان داده شد، رفتار توده وار قابل توجهی در حین ماه رمضان دراکثر بازارهای نمونه ها موجود بود. علاوه بر این، نشان داده می شود که این رفتار نسبت به ماههای غیر رمضان برای اکثریت آزمایشها قویتر می باشد در نتیجه اهمیت آن هم در روزهای رمضان و هم غیر آن نشان داده می شود. بصورت کلی، اهمیت رفتار توده وار در حین/ خارج از ماه رمضان تعدادی متغیر را در این سطح بازارها مرتبط با متغیرهایی که رفتار بازارها، چه رفتار های بازارهای داخلی( سودهای بازار; حجم فروش بازار) و بین المللی( سودهای عاید شده از بازار آمریکا; اهداف سرمایه گذاران آمریکا; بحران اقتصادی جهانی) را منعکس می نماید نشان می دهد.