ترجمه مقاله اثر رنگ های داخلی موجود در جو فروشگاه خرده فروشی بر روی ادراک لوکس مشتریان – نشریه Sage

عنوان فارسی: | اثر رنگ های داخلی موجود در جو فروشگاه خرده فروشی بر روی ادراک لوکس مشتریان از فروشگاه و احساسات و اولویت آنها |
عنوان انگلیسی: | Impact of Interior Colors in Retail Store Atmosphere on Consumers’ Perceived Store Luxury, Emotions, and Preference |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 21 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : سیج - Sage |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8495 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 928.06Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت و روانشناسی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت منابع انسانی، بازاریابی و روانشناسی صنعتی و سازمانی |
مجله: مجله تحقيقات پوشاک و نساجی - Clothing and Textiles Research Journal |
دانشگاه: گروه طراحی داخلی و مسکن، دانشگاه کیونگ هی، سئول، کره جنوبی |
کلمات کلیدی: اتمسفر خرده فروشی، مد لوکس، رنگ، احساس، ادراک فروشگاه لوکس |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
مقدمه
بازنگری ادبیات موضوعی
برند لوکس و اتمسفر خرده فروشی
لوکس بودن رنگ های داخلی
ادراک لوکس فروشگاه
احساسات در محیط های خرده فروشی
اولویت فروشگاه
روش
طراحی مطالعه
سنجهها
نتایج
تحلیل اولیه
آزمایش فرضیه ها
نتیجهگیری
کاربردهای نظری
کاربردهای مدیریتی
محدودیت ها و پژوهش آتی
Abstract
A retail store space in luxury fashion functions as a critical marketing point communicating the brand’s intended image. This study explores the symbolic effect of aesthetic factors of retail atmosphere in luxury, focusing on the impact of perceived luxury of interior colors in retail atmosphere on perceived store luxury, consumer emotion, and preference. A total of 218 U.S. consumers participated in an online survey, employing a hypothetical store image reflecting a highor low-luxury retail atmosphere (manipulated through the interior colors). The results statistically support that (a) participants exposed to the high-luxury retail atmosphere condition (of high-luxury colors) report a higher level of perceived store luxury than do the participants exposed to the lowluxury retail atmosphere condition (of low-luxury colors), (b) perceived store luxury increases felt pleasure and arousal but not felt dominance, and (c) felt pleasure and arousal improve store preference.
چکیده
فضای یک فروشگاه خرده فروشی در بخش مد لوکس به عنوان یک نکته مهم در بازاریابی عمل می کند و تصویر برند را مخابره می کند. این مطالعه اثر نمادین عوامل زیباشناختی اتمسفر خرده فروشی را در لوکس بودن، کنکاش می کند و روی اثر ادراک لوکس رنگ های داخلی موجود در اتمسفر خرده فروشی بر ادراک لوکس فروشگاه، احساس مشتری و اولویت او تمرکز می کند. تعداد کل 218 مصرف کننده آمریکایی در یک نظرسنجی آنلاین حضور پیدا کردند و تصویر فروشگاه فرضی که بازتاب دهنده یک اتمسفر خرده فروشی (که به واسطه رنگ های داخلی ایجاد شده است) با درجه لوکس بالا یا پایین بود به کار برده شد. نتایج از لحاظ آماری تأیید می کردند که (الف) شرکت کننده هایی که در معرض شرایط اتمسفر خرده فروشی لوکس بالا (هایلوکس) (با رنگ های هایلوکس) قرار گرفتند سطح بالاتری از ادراک فروشگاه لوکس را نسبت به آنهایی که در معرض شرایط لوکس پایین قرار گرفتند (رنگ های لوکس پایین) گزارش دادند، (ب) ادراک فروشگاه لوکس، احساس خوشایند و لذت را در مشتریان افزایش می دهد اما احساس برتری را خیر و (ج) احساس خوشایند و لذت اولویت فروشگاه را بالا می برد.