ترجمه مقاله مطالعه مزایا و ظرفیت نوآوری

عنوان فارسی: | مزایا و ظرفیت نوآوری: مطالعه موردی کارخانه های برزیلی |
عنوان انگلیسی: | INNOVATIVE CAPACITY AND ADVANTAGE: A CASE STUDY OF BRAZILIAN FIRMS |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24 |
سال انتشار : 2008 | نشریه : Redalyc |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6642 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 716.80Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت تکنولوژی، نوآوری تکنولوژی، مدیریت کسب و کار و مدیریت استراتژیک |
مجله: مجله مدیریت فناوری و نوآوری |
کلمات کلیدی: مزایای رقابتی، شبکه های نوآوری، ظرفیت ابتکاری |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
مقدمه
مدل مفهومی پایه(بیس)
نوآوری: چشم انداز ومفاهیم متفاوت
ظرفیت نوآوری و مزایای رقابتی
فرهنگ سازمانی
منابعشایستگی ها و برتری ها
شبکه های بین سازمانی
خلاصه ای از مدل مفهومی بیس
روش شناسی
شرح مطالعه موردی
پک 1
ظرفیت نوآوری در پک 1
فرهنگ
شایستگی/شبکه های بین سازمانی
پترو 1
ظرفیت نوآوری در پترو 1
Abstract
The purpose of this paper is to contribute to the debate on how companies create organizational environments conducive to innovation development, through its culture, resources, competencies, and the use of interorganizational networks. These factors, as a set, are known as innovative capacity. To accomplish this goal, a bibliographic review theme is carried out, as well as an exploratory research, conducted by case study about the innovation management process in two companies, both considered innovative, and each belonging to a different industrial sector. An analysis of the results of the empirical study suggests that the building of innovative capacity can have different meanings in different types of companies that act in market segments featuring different levels of technology. A greater understanding of how the building of innovative capacity occurs across different industry sectors could assist companies in better allocation of their resources to leverage their innovative capacity, and therefore building sustainable competitive advantages.
چکیده
هدف از این پژوهش کمک کردن برای یک مذاکره کردن و استدلال اینکه چگونه شرکت ها محیط سازمانی را برای ایجاد توسعه نوآوری، از طریق فرهنگ حاکم در آنها، منابع، و شایستگی هایشان دست خوش تغییرات قرار می دهند و خلق می کنند، می باشد و از شبکه های بین سازمانی استفاده می کنند. این عوامل، به عنوان یک مجموعه، تحت عنوان ظرفیت نوآوری یاد شده است. برای نائل شدن به این هدف، یک موضوع بازنگری مرتبط با کتب، در حال شکل گرفتن است و همچنین، پژوهش اکتشافی، که از طریق یک مطالعه موردی در مورد فرایند مدیریت نواوری در دو شرکت شکل گرفته است، صورت گرفته است. هر دو شرکت نوآورانه در نظر گرفته شده و از طرفی هر یک از آن ها به یک بخش صنعتی مختلفی وابسته است. تجزیه و تحلیل داده های تجربه پیشنهاد می کند که ساختمان و بنای ظرفیت نوآوری می تواند معنی های مختلفی در شرکت های گوناگون داشته باشد، که در بخش های بازار متناسب با سطوح مختلف تکنولوژی عمل می کنند. یک درک وسیعی از اینکه چگونه ظرفیت نوآوری در سرتاسر بخش های صنعتی مختلف اتفاق می افتد و می تواند به شرکت ها در گردآوزی مناسب و شایسته منابع برای ارتقاء ظرفیت نوآورانه کمک کرده و در پی آن، مزایای رقابتی با ثباتی را برای آنها ایجاد کند.