دانلود رایگان مقاله مزیت جغرافیایی: تاثیرات بازار خانگی در یک جهان چند منطقه ای

عنوان فارسی
مزیت جغرافیایی: تاثیرات بازار خانگی در یک جهان چند منطقه ای
عنوان انگلیسی
Geographical Advantage: Home Market Effect in a Multi-Region World
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
42
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E5110
رشته های مرتبط با این مقاله
اقتصاد
گرایش های مرتبط با این مقاله
اقتصاد پولی و اقتصاد مالی
مجله
تحقیق در اقتصاد - Research in Economics
دانشگاه
Department of Economics
کلمات کلیدی
رقابت انحصاری، یک مدل چند منطقه ای از تجارت هزینه در کالاهای متمایز، تاثیرات بازار خانه، ادغام اقتصادی منطقه ای، توسعه بی نهایت، همگرایی در مقابل واگرایی، مزایا و معایب جغرافیایی، ماتریس نزدیکی، مسیرهای تجاری
چکیده

Abstract:


I propose a theoretical framework for studying the effects of geographical factors on the distribution of industries across many regions. The geographical feature of each region is summarized by a proximity matrix, whose elements measure the closeness between every pair of regions and depend on the parameters representing the transport and other costs of using a variety of trade routes. A change in these costs of trade affects the distribution of industries by amplifying the geographical advantages and disadvantages of regions. Through a series of examples, I demonstrate how this framework can be used not only to examine the effects of an improvement in transport infrastructure, but also to address some problems from economic history, regional economic integration, and the north-south division, and discuss some geopolitical issues.

نتیجه گیری

بدون دیدگاه