ترجمه مقاله تئوری مدلاسیون میدان air gap برای ماشین های الکتریکی – نشریه IEEE

عنوان فارسی: | تئوری مدلاسیون میدان air gap (فضایی بین استاتور و روتور در یک دینام) برای ماشین های الکتریکی |
عنوان انگلیسی: | A General Airgap Field Modulation Theory for Electrical Machines |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 27 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : آی تریپل ای - IEEE |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 122 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 4.78Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی برق |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی الکترونیک، الکترونیک قدرت و ماشینهای الکتریکی، سیستم های قدرت |
مجله: یافته ها در حوزه الکترونیک صنعتی - TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL ELECTRONICS |
دانشگاه: دانشکده برق، دانشگاه جنوب شرقی، چین |
کلمات کلیدی: air gap، مدل تجزیه و تحلیلی، ماشین الکتریکی، فیلتر، میدان مغناطیسی، مدولاسیون، تبدیل توان، تجزیه وتحلیل طیفی و نظریه کلی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه نشده است |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
چکیده
مقدمه
نظریه مدولاسیون میدان
تابع سیم پیچ
اپراتور (عملگر)مدولاسیون
سیم پیچ های اتصال کوتاه
مقاومت مغناطیسی متغیر
هدایت شار
ویژگی عملگر مدولاسیون
بحث ها
تجزیه و تحلیل توپولوژی
قطب برجسته SM
معادله چگالی گشتاور الکترومغناطیس
نوآوری در توپولوژی ماشین
نتیجه گیری
Abstract
This paper proposes a general field modulation theory for electrical machines by introducing magnetomotive force modulation operator to characterize the influence of short-circuited coil, variable reluctance and flux guide to the primitive magnetizing magnetomotive force distribution established by field winding function multiplied by field current along the airgap peripheral. Magnetically anisotropic stator and rotor behave like modulators to produce a spectrum of field harmonics and the armature winding plays the role of a spatial filter to extract effective field harmonics to contribute the corresponding flux linkage and induce the electromotive force. The developed field modulation theory not only unifies the principle analysis of a large variety of electrical machines, including conventional DC machine, induction machine and synchronous machine which are just special cases of the general field modulated machines, thus eliminating the problem of the machine theory fragmentation, but also provides a powerful guidance for inventing new machine topologies.
چکیده
در این مقاله، یک تئوری کلی مدولاسیون میدان برای ماشین های الکتریکی توسط معرفی اپراتور مدلاسیون نیروی محرک مغناطیسی برای توصیف سیم پیچ اتصال کوتاه، مقاومت مغاطیسی قابل تغییر و هدایت شار مغناطیسی به نیروی محرکه ی مغناطیسی اولیه ایجاد شده توسط تابع سیم پیچ میدان زیاد شده با جریان میدان در طول airgap پیرامونی پیشنهاد می شود. استاتور(قسمت ثابت ماشین) یا روتور بطور مغناطیسی ناهمسانگرد، مانند تعدیل کننده برای تولید یک طیف هارمونیک میدان عمل می کند و القاگر پیچی نقش یک فیلتر خاص را برای استخرج میدان هارمونیک برای مشارکت پیوستگی شار مربوطه و برای القای نیرومحرکه ی مغناطیسی بازی می کند. تئوری توسعه یافته ی مدولاسیون میدان نه تنها تجزیه و تحلیل اصول ماشین های الکتریکی مختلف از جمله ماشین DCمعمولی، ماشین القائی، ماشین سنکرون (همزمان) که حالت خاصی از ماشین های عمومی مدوله ی میدان می باشند، بنابراین حذف کننده ی تئوری قطعه قطعه شدن ماشین می باشند، را یکپارچه می سازد بلکه یک یک آنهاراهنمای قدرتمند برای اختراع توپولوژی ماشین های جدید می باشند.