ترجمه مقاله مفاهیم کاربردی رسمی و غیر رسمی آموزش

عنوان فارسی: | مفاهیم کاربردی رسمی و غیر رسمی آموزش |
عنوان انگلیسی: | FORMAL, NON-FORMAL AND INFORMAL EDUCATION: CONCEPTS/APPLICABILITY |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 17 |
سال انتشار : 1988 | فرمت مقاله انگلیسی : PDF |
فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده | کد محصول : 7837 |
رفرنس : دارد | کیفیت ترجمه : عالی |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 456.46Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت آموزشی و مدیریت و برنامه ریزی آموزشی |
مجله: کنفرانس اینترآمریکن در آموزش فیزیک - Interamerican Conference on Physics Education |
دانشگاه: موسسه فیزیک، دانشگاه سائوپائولو، برزیل |
چکیده
مقدمه
آموزش و پرورش رسمی
یادگیری غیر رسمی
آموزش و پرورش رسمی
گذر از آموزش رسمی به آموزش غیر رسمی
چرا آموزش غیررسمی ضروری است؟
آموزش رسمی در مقابل آموزش غیر رسمی
ساخت مدل های غیر رسمی
دیدگاه آموزشی غیر رسمی
ABSTRACT
Educative system classification proposal, comprising formal, non-formal and informal education, their features and relations at the level of concepts and practical utilization is presented. Considering the problems arising from formal education, alternatives that displace the “center of gravity” from formal, to non-formal education processes are herein advanced, with regard to the advantages offered by the latter. The aspects relating to the creation of non-formal systems and their perspectives are also analyzed in the search for solutions to our current educational problems.
چکیده
طبقه بندی آموزشی شامل آموزش رسمی، غیر رسمی و ویژگی های آن ها در سطح مفاهیم کاربردی و عملی ارائه شده است. با توجه به مشکلات ناشی از آموزش رسمی، جایگزینی مرکز جاذبه از فرآیندی رسمی و غیر رسمی جایگزین می باشد که با توجه به مزایای ارائه شده توسط آن می توان راه های پیشرفت را ارائه نمود. جنبه های مربوط به ایجاد سیستم های غیر رسمی و دیدگاه های آنها نیز در جستجوی راه حل هایی برای حل مشکلات آموزشی فعلی مورد بررسی قرار گرفته است.