ترجمه مقاله وضع فرسوده تیرهای بتن مسلح زنگ زده – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | وضع فرسوده تیرهای بتن مسلح زنگ زده |
عنوان انگلیسی: | Fatigue behavior of corroded prestressed concrete beams |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6222 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 11.00Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران و مهندسی مواد |
گرایش های مرتبط با این مقاله: خوردگی و حفاظت از مواد، مدیریت ساخت و سازه |
مجله: مصالح ساختمانی و ساخت و ساز - Construction and Building Materials |
دانشگاه: گروه مهندسی سازه، دانشگاه Tongji، چین |
کلمات کلیدی: پرتو بتن پیش تنیده، خوردگی، خستگی، شکستگی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
چکیده
1. مقدمه
2. برنامه تجربي
2.2. نمونه طراحی و ساخت
2.3. فرایند تسريع خوردگی
2.4. ابزار
2.5. راه اندازی تست و روش بارگذاري
2.6. اندازه گیری درجه خوردگي
3. فرسودگي مکانیزم شکست پرتوهای آزمون
3.1. عمر فرسودگي و حالتهاي شکست
3.2. شکست فرسودگي پرتوها با میلگردهاي خورده و نخورده
3.3. شکست فرسودگي پرتوها با سیم پیش تنیده پوسيده
4. تجزیه و تحلیل مقایسهای نتایج آزمایش فرسودگي
4.1. نفوذ خوردگی میلگرد غيرمقاوم
4.2. نفوذ پوسيدگي فولاد مسلح
4.3. تاثیر PPR
4.4. نفوذ محدوده بار
5.نتیجه گیریها
Abstract
This paper presents the results of an experimental study on the fatigue behavior of pretensioned partially prestressed concrete beams with corroded prestressing wires or rebars. A three-dimensional laser scanning technique was employed to obtain the geometric models of corroded prestressing wires or rebars. It was observed that fatigue cracks initiated and propagated rapidly around corrosion pits under cyclic loading. The cyclic loading led to fatigue fracturing of the prestressing wires (rebars) at the minimum cross-section where the corrosion pits had formed. With the increased corrosion of the prestressing wires, the sooner fracture of the first wire and the shorter interval between the failures of the two wires in the test beam were found, resulting in a shorter fatigue life of the beam. A higher partially prestressed ratio or load range brought a larger stress level, stress range, and thus a shorter fatigue life of corroded beams. Compared with the uncorroded beam, it was also found that the corroded beams exhibited a faster stiffness degradation and development of deflections and crack widths under cyclic loading
چکیده
این مقاله نتایج حاصل از یک مطالعه تجربی بر وضع فرسوده قسمت ظاهري تیرهای بتني زنگ زده با سيمهاي مقاوم زنگ زده یا میلگردها ارائه ميدهد. روش اسکن لیزر سه بعدی برای به دست آوردن مدل هندسی از سیم مقاوم شده یا میلگرد به کار گرفته شد. مشاهده شده است که ترکهاي فرسودگي آغاز شدند و به سرعت در سراسر چاله خوردگی تحت بارگذاری چرخهای زياد میشوند. بارگذاری چرخهای به شکستن فرسودگي سیم زنگ زده (میلگرد) در حداقل سطح مقطع که در آن چاله خوردگی تشکیل داده بود منجر شده است. با افزایش زنگ زدگي سیمهاي مقاوم شده، از فرسودگي زودتر سیم اول و فاصله کوتاهتر بین شکستهای دو سیم در شعاع آزمون در نتیجه یک عمر فرسوده کوتاهتر از پرتو پیدا شده بود. نسبت و یا بار تا حدی بالاتر زنگ زدگي سطح وسيع فشار، دامنه فشار، و در نتیجه عمر فرسوده کوتاه تر از شعاعهای خورده شده را به ارمغان ميآورد. در مقایسه با شعاع زنگ نزده، آن را نیز مشخص شد که شعاعهای خورده شده تخریب سفتی سریعتر و توسعه تغییر شکل را به نمایش گذاشته و کرک عرضي تحت بارگذاری چرخهای دارند.