دانلود رایگان مقاله استفاده از راهنمایی NLRB برای سیاست رسانه اجتماعی مناسب

عنوان فارسی
اخراج شده برای فیس بوک: استفاده از راهنمایی NLRB برای سیاست های رسانه های اجتماعی مناسب
عنوان انگلیسی
Fired for Facebook: Using NLRB guidance to craft appropriate social media policies
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E2601
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت سازمانی، اینترنت و شبکه های گسترده
مجله
افق کسب و کار - Business Horizons
دانشگاه
بخش رهبری سازمانی و نظارت، دانشگاه ایندیانا - دانشگاه پردیو فورت وین، امریکا
کلمات کلیدی
رسانه های اجتماعی، فیس بوک، ختم، NLRB، سیاست های سازمانی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

Abstract


Online social media websites have become a major way by which people communicate. This communication can include information deemed relevant to work, in both positive and negative ways. There has been a rise in workers fired for poststhey have made on social media. With such terminations come questions of their legality, especially when they involve workers discussing work-related matters and work conditions. These discussions can also include multiple workers chiming in with comments or Facebook ‘likes.’ A number of such termination cases have been brought to the National Labor Relations Board (NLRB) with different rulings made based on the nature of the social media content and the amount and type of response by fellow workers. This article reviews NLRB cases related to social media terminations and common guiding principles that emerge across cases. We give four recommendations to organizations as to how to engage in legal terminations and create social media policies that will pass muster with the NLRB. We discuss general guidelines for crafting social media policies. Finally, we discuss what we still need to know and research in this new and rapidly changing work context.


بدون دیدگاه