ترجمه مقاله بررسی تحولات اخیر در پژوهش بازاریابی خدمات – نشریه اشپرینگر

عنوان فارسی: | بررسی تحولات اخیر در پژوهش بازاریابی خدمات |
عنوان انگلیسی: | Examining the recent developments in services marketing research |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 29 |
سال انتشار : 2012 | نشریه : اشپرینگر - Springer |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 5261 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.06Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت کسب و کار، بازاریابی |
مجله: مجله بین المللی بازاریابی |
دانشگاه: گروه کسب و کار و اقتصاد (WWZ)، دانشگاه بازاریابی بازل |
کلمات کلیدی: بازاریابی خدمات، علم خدمات، بازبینی ادبیات، موضوعات پژوهش، شیوه پژوهش، نشریات بازاریابی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
مقدمه
طرح پژوهش
توسعۀ پژوهشی نظری در بازاریابی خدمات
نتیجهگیری
پیشرفت پژوهش نظری در زمینه بازاریابی خدمات
محدودیتها و پژوهش آتی
Abstract
Against the background of the rising importance of services in research and practice, this study systematically examines service-related publications over the last ten years to identify a set of the most relevant topics in services research. This enquiry involves pursuing two central research objectives. The first question is directed at analyzing the recent development in theoretical research activity in this field and its scope as well as identifying recurring research topics and research methods. The second objective is to investigate the global diffusion in services research. With these objectives, the study reviews 1,840 papers on topics specific to services marketing that were published between 2000 and 2009 in the 34 most relevant marketing journals, based on the VHB JOURQUAL 1 ranking from 2003 (VHB 2003). The findings of the first question report on recent developments in services marketing research since 2000, culminating in its current status as an established discipline within marketing research. The study identifies the most frequently covered research topics (i.e., ‘service quality’ and ‘service customer’) and shows that quantitative empirical research frameworks prevail within services marketing research. Focusing on the geographic development of services marketing research, it shows that services marketing research is not yet undertaken on a truly global scale; associated with the identification of geographic areas of concentration, it furthermore reveals a correlation between an author’s and editor’s geographic location of activity.
چکیده
این پژوهش به طور کلی در برابر پسزمینۀ افزایش اهمیت خدمات در زمینۀ پژوهشی و عملی، به بررسی نشریات مرتبط با خدمات طی 10 سال گذشته نموده تا مجموعهای از مرتبطترین عناوین اخیر در زمینه پژوهش خدمات را مشخص نماید. این درخواستشامل پیگیری دو هدف اصلی پژوهش است. پرسش اول به سمت تحلیل پیشرفت اخیر در زمینه فعالیت پژوهش نظری در این حیطه و دامنه آن و نیز تعیین ظهور مجدد موضوعات و شیوههای پژوهش سوگیری میشود. هدف دوم، بررسی انتشار جهانی پژوهش خدمات است. با توجه به این اهداف، پژوهش حاضر، 1840 مقاله در زمینه موضوعات مخصوص به بازاریابی خدمات را مورد بازبینی قرار میدهد که بین سالهای 2000 تا 2009 در 34 نشریه بازاریابی و بر اساس طبقهبندی VHB JOURQUAL 1 از سال 2003 منتشر شدند (VHB 2003). یافتههای پرسش اول، با به حداکثر رساندن وضعیت جریان پژوهش بازاریابی خدمات در قالب یک اصل ایجاد شده در پژوهش بازاریابی، پیشرفتهای اخیر در این مورد را گزارش می کند. این پژوهش، پرتکرارترین موضوعات پژوهشی (مانند «کیفیت خدمات» و «مشتری خدمات») را مشخص کرده و نشان میدهد که چارچوبهای پژوهش تجربی کمّی در پژوهش بازاریابی خدمات، غالب هستند. همچنین با تمرکز بر توسعه جغرافیایی پژوهش بازاریابی خدمات، نشان میدهد که پژوهش بازاریابی خدمات هنوز هم در یک مقیاس درست جهانی تضمین نمیشود؛ این مسئله در ارتباط با تعیین مناطق جغرافیایی تمرکز، ارتباط میان موقعیت جغرافیایی فعالیت محقق و ویراستار را نشان میدهد.