ترجمه مقاله بررسی عواقب مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها در صنعت هواپیمایی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله بررسی عواقب مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها در صنعت هواپیمایی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بررسی عواقب مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها در صنعت هواپیمایی: مشارکت کاری، رضایت شغلی و رفتار صوتی
عنوان انگلیسی
An examination of the consequences of corporate social responsibility in the airline industry: Work engagement, career satisfaction, and voice behavior
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.912 در سال 2019
شاخص H_index مجله
60 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.090 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0969-6997
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2019
کد محصول
10783
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
تصاویر ترجمه شده است ✓ بعضی جداول ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت کسب و کار، مدیریت عملکرد
مجله
مجله مدیریت حمل و نقل هوایی - Journal of Air Transport Management
دانشگاه
دانشکده گردشگری و مدیریت هتل، دانشگاه بین المللی قبرس، ترکیه
کلمات کلیدی
رضایت شغلی، مسئولیت اجتماعی شرکت، حامل های کم هزینه، رفتار صوتی، مشارکت کاری
کلمات کلیدی انگلیسی
Career satisfaction - Corporate social responsibility - Low-cost carriers - Voice behavior - Work engagement
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2016.11.002
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
1.1 هدف
1.2 کمک به دانش موجود
2. اصول نظری و مروری و ادبیات پژوهش
2.1 نظریه SET و SIP
2.2 مطالعات بر روی CSR
3. توسعه فرضیات
3.1 فرضیات
3.2 مدل تحقیقاتی
4. روش کار
4.1 پاسخ دهندگان و روش
4.2 ابزار اندازه گیری
4.3 روش تحلیلی داده ها
5. یافته ها
5.1 بررسی مدل اندازه گیری
5.2 آزمون فرضیه های تحقیق
6. بحث
7. نتیجه گیری
7.1 پیامدهای نظری
7.2 مفاهیم عملی
7.3 پیشنهادات برای تحقیقات آینده
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10783 IranArze     10783 IranArze1     10783 IranArze2

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Underpinned by social exchange and social information processing theories, our study proposes and tests a research model that investigates flight attendants' perceptions of corporate social responsibility practices. Data came from flight attendants in a major low-cost carrier at different, successive points in time. The structural equation modeling results reveal that work engagement is the underlying mechanism through which corporate social responsibility, as manifested by the economic, legal, ethical, and philanthropic practices, is linked to flight attendants' career satisfaction and voice behavior. Simply stated, the empirical data support all hypotheses and the research model we have proposed is viable. The results have important implications about flight attendants' perceptions of corporate social responsibility practices and the aforesaid outcomes.

1. Introduction

Corporate social responsibility (CSR), which refers to “contextspecific organizational actions and policies that take into account stakeholders' expectations and the triple bottom line of economic, social, and environmental performance” (Aguinis, 2011, p. 855), enables the airline companies to enhance their business performance (e.g., Kuo et al., 2016; Lee and Park, 2016). According to Carroll (1991), there are four indicators of CSR: economic, legal, ethical, and philanthropic. The economic indicator refers to the corporation's economic responsibilities in terms of competitiveness, profitability, and operational efficiency, while the legal indicator refers to the corporation's obligation to adhere to the rules and regulations in the marketplace (Carroll, 1991; Lee et al., 2012). The ethical indicator refers to the corporation's responsibility to recognize and respect ethical norms and be fair in conducting performance beyond its legal obligation and the philanthropic indicator is associated with the corporation's responsibility to be good corporate citizens (e.g., promotion of human welfare) (Carroll, 1991; Lee et al., 2012).

7.3. Suggestions for future research

Several limitations of our study that highlight a need for future research should be reported. First, we limited our focus to WE as a mediator pertaining to its relationship with CSR, career satisfaction, and voice behavior. Future research may take into account other critical variables such as job embeddedness, psychological contract, or customer orientation to ascertain their mediating roles in the association between CSR and career satisfaction and voice behavior (cf. Fu, 2013; Karatepe, 2013; Yeh, 2012). Second, our study used flight attendants' perceptions of career satisfaction and voice behavior as the two important outcomes. Future empirical studies may consider other critical outcomes such as service-sales ambidexterity, service-oriented organizational citizenship behaviors, or brand citizenship behaviors to gauge their relationships with CSR and WE (cf. Erkmen and Hancer, 2015; Tang and Tsaur, 2016; Yu et al., 2012). Lastly, to enhance the database for generalization and allow comparisons, future studies may obtain data from other low-cost airline companies in Turkey. In addition, assessing the study relationships based on cross-national data would be useful.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
بر اساس نظریه های پردازش اطلاعات اجتماعی و تبادل اجتماعی، مطالعه ما مدل تحقیقاتی را آزمایش و پیشنهاد می کند که به بررسی آگاهی خدمه پرواز از مسئولیت اجتماعی شرکت می پردازد. داده ها از خدمه پرواز در یک دوره کم هزینه و در نقاط مختلف زمانی گرفته شد. نتایج مدلسازی معادله ساختاری نشان می دهد که مشارکت کاری اساس مکانیسمی است که از طریق آن مسئولیت اجتماعی شرکت همانطور که با اقدامات بشردوستانه، اخلاقی، قانونی و اقتصادی آشکار شد با رضایت شغلی کارکنان و رفتار صوتی آنها در ارتباط است. به سادگی بیان شد که داده های تجربی همه فرضیات را پشتیبانی می کنند و مدل تحقیقاتی که ما پیشنهاد کرده ایم قابل اجرا است. نتایج، پیامدهای مهمی در مورد درک مسئولان پرواز از مسئولیت اجتماعی شرکت و نتایج فوق الذکر دارد.

1. مقدمه
مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)، که به اقدامات و سیاستهای خاص سازمانی که در راستای انتظارات سهامداران و خط مشی سه گانه عملکرد اقتصادی، اجتماعی و محیطی در نظر گرفته می شود شرکتهای هواپیمایی را قادر می سازد که عملکرد کسب و کار خود را ارتقا دهند. مطابق با مطالعه کارول (1991)، شاخصهایی برای CSR وجود دارد: اقتصادی، قانونی، اخلاقی و بشردوستانه. شاخص اقتصاید به مسئولیتهای اقتصادی شرکت از نظر رقابت، سودآوری و بهره وری عملیاتی اشاره دارد، در حالیکه شاخص قانونی به تعهد شرکت در پیروی از قوانین و مقررات موجود در بازار اشاره داد. شاخص اخلاقی به مسئولیت شرکت برای به رسمیت شناختن هنجارهای اخلاقی و احترام به آنها اشاره دارد و در عمل فراتر از تعهد قانونی آن است و شاخص بشردوستانه نیز با مسئولیت شرکت همراه است که شهروندان واحدی باشند (برای مثال ارتقای رفاه).
7.3 پیشنهادات برای تحقیقات آینده
محدودیتهای متعدد مطالعه ما که نیاز برای تحقیقات آینده را برجسته می شازد باید گزارش شود. اول، ما تمرکز خود را به WE بعنوان یک واسطه در ارتباط با رابطه آن با CSR، رضایت شغلی و رفتار صوتی محدود کردیم. تحقیقات بعدی ممکن است دیگر متغیرهای اساسی مانند تعویض شغل، قرارداد روانشناختی یا گرایش مشتری برای تعیین نقش واسطه ای آنها در رابطه بین CSR و رضایت شغلی و رفتار صوتی را در نظر بگیرند. دوم، مطالعه ما از درک خدمه پرواز از رضایت شغلی و رفتار صوتی بعنوان دو نتیجه مهم استفاده کرد. تحقیقات تجربی بعدی ممکن است دیگر نتایج ضروری مانند مزایای خدمات-فروش، رفتارهای شهروندی سازمانی خدمات محور یا رفتارهای شهروندی نام تجاری را برای سنجش رابطه آنها با CSR و WE را در نظر بگیرند.
در نهایت برای افزایش پایگاه اطلاعاتی کلیت بخشی و اجازه دادن در جهت مقایسه، مطالعات بعدی ممکن است اطلاعاتی را از دیگر شرکتهای هواپیمایی کم هزینه در ترکیه کسب کنند. علاوه بر این، ارزیابی روابط مطالعه بر اساس داده های بین المللی نیز ممکن است مفید باشد.


بدون دیدگاه