آموزش خدمات مشاوره با خوانندگان در برنامه های علوم اطلاعاتی و کتابخانه ای: چالش ها و فرصت ها
عنوان انگلیسی
Education for Readers' Advisory Service in Library and Information Science Programs: Challenges and Opportunities
صفحات مقاله فارسی
15
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2008
نشریه
JSTOR
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
رفرنس
دارد ✓
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
0.515 در سال 2018
شاخص H_index مجله
30 در سال 2019
شاخص SJR مجله
0.402 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
1094-9054
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2018
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی
مجله
خدمات کاربری چهارگانه و مرجع - Reference & User Services Quarterly
دانشگاه
دانشکده کتابداری و مطالعات اطلاعات، دانشگاه اوکلاهما، نورمن
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
محتوا و روشها در دورههای مشاوره با خوانندگان
مسائل و چالش ها در حوزهی آموزش مشاوره با خوانندگان
مشاوره با خوانندگان
پژوهش
دورههای مشاوره با خوانندگان در برنامههای MLIS
اساتید دورههای مشاوره با خوانندگان
استانداردهای فرایند محور
راهبردهای پیشنهادی تقویت مشاوره با خوانندگان در برنامههای MLIS
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Most frequently, this column looks at potential new directions in readers’ advisory theory and practice, offering tools that readers’ advisors can use in their day to day work as well as expanding the theoretical foundations of that practice. This issue, we step back and take a broader view, looking at the challenges and opportunities that arise in making readers’ advisory services an integral part of library-school education. Connie Van Fleet is a professor at the School of Library and Information Studies at the University of Oklahoma. One of her major fields of research is the “interaction of practitioners and educators in the library and information science professions.” She also has a strong interest in readers’ advisory work, and is coauthor of African-American Literature: A Guide to Reading Interests (Libraries Unlimited, 2004). In this column, Van Fleet makes a strong case for the importance of readers’ advisory studies in the curriculum of library and information studies programs, and suggests where both library educators and library practitioners can collaborate more actively to develop a strong foundation of readers’ advisory theory and practice.—Editor
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
به طور کلی این مقاله به دنبال خط مشیهای بالقوه در حیطهی نظری مشاوره با خوانندگان است تا ابزارهایی را در اختیار مشاوره دهندگان به خوانندگان قرار دهد و همچنین زیربناهای نظری کار مشاوران را توسعه دهد. در این مقاله با چشم اندازی گسترده تر به دنبال چالشها و فرصتهای موجود در خدمات مشاوره با خوانندگان هستیم که بخش جداییناپذیری از آموزش کتابخانه ای- دانشگاهی محسوب می شود. کانی ون فلیت، در دانشکدهی مطالعات اطلاعاتی و کتابخانه ای دانشگاه اکلاهاما، سمت پرفسور را دارد. یکی از حیطههای پژوهشی اصلی او در زمینهی تعامل میان کارآموزان و مربیان در حرفههای علوم اطلاعاتی و کتابخانه ای است. همچنین به فعالیت مشاوره با خوانندگان علاقمندی بسیاری دارد و در نگارش کتاب ادبیات آمریکایی- آفریقایی: دستورالعملی برای علایق مطالعه (کتابخانههای دارای مسئولیت نامحدود، 2004) همکاری نموده است. ون فلیت در این مقاله اهمیت مطالعههای مشاوره با خوانندگان را در برنامهی درسی کتابخانه و برنامههای مطالعات اطلاعاتی خاطرنشان نموده و همکاری فعالتر میان مربیان و کارآموزان کتابخانه برای ایجاد زیربنایی قدرتمند نظری و عملی مشاوره با خوانندگان را مطرح می کند- ویراستار.