ترجمه مقاله معماری اوایل اسلام و اشکال ساختاری آن

عنوان فارسی: | معماری اوایل اسلام و اشکال ساختاری آن |
عنوان انگلیسی: | Early Islamic Architecture and Structural Configurations |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18 |
سال انتشار : 2013 | نشریه : Ijaud |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6356 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.80Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: معماری و هنر |
مجله: مجله بین المللی معماری و شهرسازی |
دانشگاه: دانشگاه آیدین استانبول، ترکیه |
کلمات کلیدی: معماری اوایل اسلام، اشکال سازه ای، عناصر معماری اسلامی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه شده است |
چکیده
مقدمه
مواد و روشها
نتایج و بحث
ایام ابتدایی اسلام
رابطه بین اسلام و معماری
معماری در تمدن اسلام
سیستمهای معماری و سازهای در طی دوران خلفای اول
عناصر سیستمهای معماری و سازهای
نتیجه گیری
ABSTRACT
Islam spread rapidly after its founding, encompassing much of North Africa, the Middle East, and Southeast Asia. The art of this vast region draws its distinctive character both from Islam itself and from the diverse cultural traditions of the world’s Muslims. Because Islam discouraged the use of figurative images, particularly in religious contexts- unlike Christian art- Islamic artists developed a rich vocabulary of aniconic, or nonfigural, ornament that is a hallmark of Islamic work. This vocabulary includes complex geometric patterns and the scrolling vines known outside the Islamic world as arabesques. Figural representation, to the extent it was permitted which varied from time to time and place to place, first developed most prominently in regions with strong pre-Islamic figural traditions, such as those that had been under the control of the Roman and Byzantine empires. Stylized forms for representing animals and plants developed in the regions that had been under the control of the Sassanian dynasty of Persia (modern Iran), the heirs of the artistic traditions of the ancient Near East, who ruled from 226 to 641. Because the Arabian birthplace of Islam had little art, these Persian and Roman Byzantine influences shaped Islamic art in its formative centuries
چکیده
اسلام پس از پایه گذاری به سرعت گسترش پیدا کرد و عمده مناطق آفریقای شمالی، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا را دربر میگرفت. خصوصیت متمایز هنر این منطقه بزرگ از خودِ اسلام و نیز از سنن فرهنگی متفاوت مسلمانان جهان نشأت میگیرد. از آنجا که کاربرد تصاویر نمادین در اسلام به خصوص در بافتهای مذهبی اش، برخلاف هنر مسیحی، رواج نیافته است، هنرمندان هنر اسلامی فرهنگ لغتی غنی از اشکال مخروطی یا زینتی را پدید آوردهاند که مشخصهای از آثار اسلامی است. این فرهنگ لغت شامل الگوهای هندسی پیچیده و تاکستانهایی درهم پیچیده است که در خارج از دنیای اسلام به نقش عربی یا اسلامی معروف است. نمایش نمادین، که در هر زمان و مکانی متفاوت بوده، تا حدی که ممکن بوده است ابتدا به عنوان مشهورترین نقاط در مناطقی ایجاد شد که دارای سنتهای نمادین پیش اسلامی استواری بودند مانند مناطقی که تحت سلطه امپراتوری روم و روم شرقی بودند. اشکال سبک دار برای نمایش حیوانات و گیاهان در مناطقی ابداع شدند که تحت سلطه سلسله ساسانیان پارس (ایران کنونی) بودند، سلسلهای که میراثبر سنتهای هنرمندانه خاور نزدیک باستان بود و از سال 226 تا 641 حکومت کرد. چون خاستگاه اسلام عرب از هنر محدودی برخوردار بود، این نفوذ مناطق پارس و روم شرقی هنر اسلام را درطی قرون شکل گیریاش بوجود آورد.