دانلود رایگان مقاله نقش افتراقی افعال اسم و صفت در پیام انگلیسی و چینی در میان مصرف کننده دو زبانه

عنوان فارسی
نقش افتراقی افعال، اسم ها و صفت ها در پیام های انگلیسی و چینی در میان مصرف کنندگان دو زبانه
عنوان انگلیسی
The differential roles of verbs, nouns, and adjectives in English and Chinese messages among bilingual consumers
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4196
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشکده بازرگاني جان مولسون، دانشگاه کنکوردی، مونترال، کانادا
کلمات کلیدی
دو زبانه، خدمات، تبلیغات، اسمها، فعل ها، صفت، نیت خرید
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

abstract


Different word categories have distinct impacts on consumers' perceptions of a good or a service. Through 3 studies, this article tests the use of verbs, nouns, and adjectives among bilingual consumers. Study 1 examines word category use among bilinguals who speak both English and Chinese through an open-ended questionnaire. Study 2 measures the participants' reactions toward advertisements which are composed of different word categories. In Study 3, two experiments test the word category effect in the service domain. The findings indicate that: (1) to describe a good or a service, bilinguals prefer adjectives and nouns in general, while using more verbs in Chinese contexts; (2) English advertisements are perceived as more informative than Chinese ones, and noun-composed advertisements are perceived as more informative than the ones with verbs or adjectives; (3) the interaction effect of language and word category on purchase intentions is true for both advertisements and services; specifically, noun-composed messages are more efficient in affecting bilinguals' purchase decisions in Chinese contexts, while adjective-composed advertisements work better in English contexts; and (4) in the service domain, the interaction of language and word category has an impact on positive word-of-mouth and website use experience satisfaction. Conceptual and managerial implications are provided.


بدون دیدگاه