دانلود رایگان مقاله مدیریت پرتفوی مشتری (CPM) برای مدیریت ارتباط با مشتری

عنوان فارسی
مدیریت پرتفوی مشتری (CPM) برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): آیا مشتریان شما پلاتین، طلا، نقره یا برنز هستند؟
عنوان انگلیسی
Customer portfolio management (CPM) for improved customer relationship management (CRM): Are your customers platinum, gold, silver, or bronze?
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4331
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
گروه بازاریابی، دانشگاه لوئیزیانا در لافایت، ایالات متحده
کلمات کلیدی
مدیریت نمونه کارهای مشتری، پارامترهای نمونه کارها، مشتریان پلاتین، مشتریان طلا، مشتریان نقره ای، مشتریان برنز
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

abstract


This article uses the customer portfolio management (CPM) approach to examine how a company can define the value of customers and segment these customers into portfolios. By segmenting customers into portfolios, an organization can better understand the relative importance of each customer to the company's total profit. Such an understanding will help companies retain valuable customers create additional value with these customers through relationship development. The purpose of this article is to contribute to the body of customer relationship management (CRM) literature by introducing a conceptual framework of the customer portfolio management (CPM) matrix, which focuses on two issues: (1) cost to serve and (2) value of the customer to the company. From this framework, a firm can segment its customer base into four portfolios, platinum, gold, silver, and bronze, and deliver services accordingly.

نتیجه گیری

4. Discussion


Customer portfolio and relationship management have been of high interest to academics and practitioners (Rajagopal & Sanchez, 2005). There are several studies in marketing, management, and strategy literatures that have indicated having “strong” customer or supplier relationships is a necessary “good” (Morgan & Chadha, 1993).


بدون دیدگاه