Exploring customer brand engagement: definition and themes
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
20
سال انتشار
2011
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
کد محصول
3027
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی، مدیریت اجرایی، بازاریابی و مدیریت استراتزیک
مجله
مجله مدیریت استراتژیک - Journal of Strategic Marketing
دانشگاه
دانشکده کسب و کار اوکلند، نیوزلند
کلمات کلیدی
تعهد مشتری، مارک های تجاری، گروه تمرکز/مصاحبات عمیق، مفهوم سازی
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1080/0965254X.2011.599493
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
1- مقدمه
2- بازبینی مقالات
2.1 تئوری مبادله اجتماعی و مشارکت در برند مشتری
2.2 مشارکت در برند مشتری: اساس های مفهومی
3. موضوع تحقیق و روش شناسی
3.1. مرور اجمالی
3.3. روش های تحلیل داده ها
4. یافته های اصلی
4.1. مرور اجمالی
4.2. تعریف مشارکت در برند مشتری
4.3. موضوعات مشارکت در برند مشتری کلیدی
5. محدودیت ها و مفاهیم
5.1. محدودیت های تحقیق و مفاهیم
5.2. مفاهیم مدیریتی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Organizations are increasingly seeking customer participation and engagement with their brands. Despite significant practitioner interest, scholarly inquiry into the ‘customer brand engagement’ (CBE) concept has transpired in the literature only relatively recently, resulting in a limited understanding of the concept to-date. This paper addresses this research gap by providing a literature review in this area, and developing a CBE conceptualization based on an integrative deductive (literaturebased)/inductive (data-based) approach. Data were sourced from exploratory, qualitative depth-interviews and a focus group employing a total of 14 informants. Extending previous research, CBE is viewed from relationship marketing (RM) and service-dominant (S-D) logic perspectives, whilst an integrative linkage to social exchange theory (SET) is also drawn. Based on the analysis, CBE is defined as ‘the level of a customer’s cognitive, emotional and behavioral investment in specific brand interactions’. Further, three key CBE themes are identified, including ‘immersion’, ‘passion’ and ‘activation’. The paper concludes with an overview of key research limitations and implications.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
سازمان ها بصورت فزاینده ای در جستجوی مشارکت مشتری با برندهای خود هستند. علیرغم علاقه زیاد افراد حرفه ای، بررسی های دقیق در مورد مفهوم مشارکت در برند مصرف کننده (CBE) فقط در مقالات اخیر مشاهده می گردد که منجر به درک محدودی از مفهوم کنونی آن گشته است. این مقاله با فراهم سازی بازبینی مقالات در این زمینه، به این شکاف تحقیقاتی می پردازد و مفهوم مشارکت در برند مصرف کننده (CBE) بر اساس راهکار قیاس ترکیبی (بر اساس مقالات)/استقرایی (بر اساس داده ها) را ایجاد می کند. داده ها از مصاحبات کاوشی کیفی و یک گروه اصلی بر بکارگیری 14 آگاهی دهنده کلی گرفته شدند. مشارکت در برند مصرف کننده (CBE) با گسترش تحقیقات قبلی، از دیدگاه های منطقی بازاریابی رابطه ای (RM) و چیرگی خدمات (S-D) مشاهده می گردد، درحالیکه یک ارتباط یکپارچه با تئوری مبادله اجتماعی (SET) هم وجود دارد. مشارکت در برند مصرف کننده (CBE) بر اساس این تحلیل، بعنوان "سطح سرمایه گذاری رفتاری و احساسی و شناختی در روابط متقابل بین یک برند خاص" تعریف می گردد. همچنین، سه موضوع اصلی مشارکت در برند مصرف کننده (CBE) شناسایی شده اند که شامل غوطه وری، اشتیاق و برانگیختگی می باشند. این مقاله با خلاصه ای از مفاهیم و محدودیت های تحقیقات کلیدی به پایان می رسد.