ترجمه مقاله کاربرد بوم شناسی و هم شکلی فرهنگی در برنامه ریزی آموزشی مغولستان داخلی چین - نشریه امرالد

ترجمه مقاله کاربرد بوم شناسی و هم شکلی فرهنگی در برنامه ریزی آموزشی مغولستان داخلی چین - نشریه امرالد
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کاربرد بوم شناسی و هم شکلی فرهنگی در برنامه ریزی آموزشی مغولستان داخلی چین: رهنمونی جدید
عنوان انگلیسی
Cultural ecology and isomorphism applied to educational planning in China’s Inner Mongolia: A new rubric
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
14
سال انتشار
2016
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.000 در سال 2019
پایگاه
اسکوپوس
شاخص H_index مجله
3 در سال 2020
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q3 در سال 2019
شاخص SJR مجله
0.221 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
2396-7404
کد محصول
11394
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1108/IJCED-10-2015-0003
دانشگاه
دانشکده آموزش، دانشگاه نیوانگلند، آرمیدیل، استرالیا
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
کلمات کلیدی
هم‌شکلی، بوم‌شناسی فرهنگی، برنامه‌ریزی آموزشی، مغولستان داخلی، رهنمون
کلمات کلیدی انگلیسی
Isomorphism- Cultural ecology - Educational planning - Inner Mongolia - Rubric
مجله
مجله بین المللی آموزش و توسعه تطبیقی - International Journal of Comparative Education and Development
فهرست مطالب

چکیده
کارایی در دنیای واقعی: دو مفهوم
مفهوم اول: بوم‌شناسی فرهنگی
مفهوم دوم: هم‌شکلی
تاثیرات بر آموزش
برنامه‌ریزی آموزشی
تحصیلات دانشگاهی
کاربرد این مبحث در مورد چین
مغولستان داخلی
رهنمونی جدید

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

11394-IranArze     11394-IranArze1     11394-IranArze2

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی

چکیده

هدف- در سراسر‌ جهان، دوگانگی هایی در برنامه‌ریزی سیستم‌های آموزشی در سطوح خرد و کلان وجود دارد. مغولستان داخلی از این جهت مورد جالبی است که سیستم آموزشی آن تحت تاثیر وابستگی تاریخی و منفعلانه‌ی آن به اصلاحات چین و مسایل هویتی جاری آن بوده است. در این مقاله، هدف بحث کردن درباره‌ی این مساله است که آیا بوم‌شناسی و هم‌شکلی فرهنگی را میتوان با هم مقابسه و در قالب بک ثنوبت که ساختارهای پیچبده‌ی سازمانی، فرایندهای کارکردی، و نتایج یادگیری را در بر میگیرد، مدبربت کرد؟ ممکن است ابن عوامل از نظر تمرکز کلان باشند، اما میتوانند سطوح خرد تحول هویت اجتماعی و فرهنگی را در رقم بزنند. تاکید ما بر بررسی بوم‌شناسی فرهنگی است، مفهومی که انسان‌شناس فرهنگی، روی راپاپورت از آن حمایت می کرد، اما ابن بار همراه با دغدغه‌هایی برای به کار بردن دانش بومی به عنوان مکملِ پیشرفت تحصیلی سنتی.

طراحی/روش‌شناسی/ روبکرد- سپس به امکان‌پذبری و کاربرد رهنمونی می پردازیم که یک پروژه‌ی پیلوت است که به طور اختصاصی برای نشان دادن تسلط فرد بر خلاقیت و ارتباط، تعمق، و مهارت‌های تحلیلی و حل مساله طراحی شده است (رهنمون دنمان-جیمز یا DJR). قسمت‌هایی از DJR را ارایه میکنیم تا پیشرفتی که در استفاده‌ و کاربرد آن در مغولستان داخلی و دبگر مناطق حاصل شده است را نشان دهیم.

بافته‌ها- یکی از اهداف اصلی ابن مطالعه، پاسخ به این سوال است که آیا رویکردهای آموزش و یادگیری متفاوت و استفاده از ارزیابی جایگزین در طول یک دوره میتواند دانش‌آموزان را ترغبب، تشوبق، و توانمند سازد تا سهم بیشتری از یادگیری خود را برعهده بگیرند یا خیر.

بدیع بودن/ارزش پژوهش- این روایت نگاه تازه‌ای است به سیستم آموزشی مغولستان داخلی، و تاثیر پذیری آن از وابستگی تاریخی و منفعلانه بر اصلاحات و مشکلات هویتی فعلی چین.

کارایی در دنیای واقعی: دو مفهوم

مفهوم اول: بوم‌شناسی فرهنگی

بوم‌شناسی فرهنگی محصول منطقی پیشرفت‌های خاصی در حیطه‌ی انسان‌شناسی است (نتینگ،1988، ص 4) که دیگر تنها به محیط فیزیکی یا اکوسیستم مربوط نمی شود. بوم‌شناسی فرهنگی به رفتار انسان به عنوان پاسخی مجزا به موقعیت‌های بخصوص درون یک اکوسیستم نگاه میکند. از زمانی که استوارت (1955) برای اولین بار این اصطلاح را در کتاب خود، نظریه‌ی تغییر فرهنگ، به کار برد، انسان‌شناسان تعریف آن را گسترش داده‌اند، به طوری که امروزه مفاهیم انتزاعی تر اجتماعی مانند اقتصاد سیاسی و اجتماعی را در بر میگیرد، و از آن برای مطالعه‌ی مفاهیم و کاربست قدرت و منابع (کژروی) استفاده کرده‌اند. این تغییر دادن تعریف به این دلیل اتفاق افتاد که در تعریف قبلی بهای کمی به همه‌شمولی داده شده بود، و محققین از صورت‌بندی ارزش‌ها و گونه‌های فرهنگی راضی نبودند، که باعث شد انسان‌شناسان مبنای شواهد مطالعاتشان را بر ارتباطات بوم‌شناختی فراگیرتر و سیستماتیک تر بگذارند (نتینگ،1977، ص 6).

رهنمونی جدید

با استفاده از دیدگاه بوم‌شناسی فرهنگی، پژوهش ما به دنبال بررسی تاثیر اکوسیستمی که مدرسه یا فرد در آن قرار دارد بر پیشرفت در یادگیری است.

ما یک مدل ارزیابی تکوینی جایگزین به نام رهنمون دنمان-جیمز (DJR) طراحی کرده‌ایم، نوعی وسیله‌ی ارزیابی تصویری آنلاین که پیشرفت دانش‌آموز را در هر درس، زمینه یا مهارتی را دنبال میکند و شواهدی برای اندازه‌گیری و چهارچوب بندی کسب دانش ارایه می کند. ما با دانشگاه مینزو از چین، و دانشگاه عادی مغولستان داخلی (InnerMongolia Normal University) برای آزمودن این رویکرد نا‌هم‌شکل‌گرا که از نظر فرهنگی حساس‌تر است همکاری کرده، و آن را برای بهبود پیشرفت تحصیلی دانشجویان اقلیت قومی به کار بسته‌ایم.

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Abstract

Purpose – Worldwide, dichotomies exist within macro- and micro-educational planning of systems of education. Inner Mongolia represents an interesting case in the sense that its educational system has been influenced by its historical and passive reliance on China’s political reforms and ongoing identity issues. The purpose of this paper is to discuss how cultural ecology and isomorphism can be compared and managed in the form of a dualism, involving complex organisational structures, operational procedures, and learning outcomes. These may be macro in focus but may also promote the development of social and cultural identity at micro levels. Emphasis is placed upon examining cultural ecology, a concept advocated by the cultural anthropologist, Roy Rappaport, but with concern for embracing indigenous knowledge as a complement to traditional educational attainment.

Design/methodology/approach – This discussion further considers the feasibility and implementation of a rubric (the Denman-James Rubric (DJR)) that is a custom-tailored pilot project designed to visually demonstrate one’s mastery of creativity and communication, reflective thinking, and analytical and problem solving skills. A demonstration of the DJR is presented to highlight the progress made in its usage and utility in Inner Mongolia and elsewhere.

Findings – A primary research goal is to investigate whether differing teaching and learning approaches and the use of alternative assessments over a period of time can promote, encourage, and empower students into taking greater ownership of their learning.

Originality/value – This narrative is an original look at Inner Mongolia’s educational system and how it has been influenced by its historical and passive reliance on China’s political reforms and ongoing identity issues.

Real world applicability: two concepts Concept

1: cultural ecology

Cultural ecology is a logical outgrowth of certain developments in anthropology (Netting, 1977, p. 4) that no longer relate to just the physical environment or ecosystem. It views human behaviour as a distinctive response to specific contexts within an ecosystem. Since Steward’s (1955) initial use of the term in his book, Theory of Culture Change, anthropologists have expanded the definition to include more abstract social concepts such as political and social economy and applied it to studying the concepts and applications of power and resources (divergence). This modification in definition came in response to an undervaluation of inclusivity and dissatisfaction with formulations of cultural values and types, which prompted anthropologists to evidence base their research on wider-ranging and systematic ecological relationships (Netting, 1977, p. 6).

A new rubric

Adopting a cultural ecology perspective, our research seeks to examine how the influences of the ecosystem in which a school or individual nests impacts on achievement in learning.

We have designed an alternative, formative assessment model, the Denman-James Rubric (DJR), as an online visual assessment tool that tracks a student’s progressive achievement in any course, subject or skill and provides an evidence base for measuring and scaffolding knowledge acquisition. We have been collaborating with Minzu University of China, and Inner Mongolia Normal University to trial this non-isomorphic, more culturally sensitive approach by applying it to improving educational attainments for ethnic minority students.


بدون دیدگاه