دانلود رایگان مقاله جمع آوری اطلاعات در زمان ذینفعان توانمند: درس هایی از کمپین جمع سپاری

عنوان فارسی
جمع آوری اطلاعات در زمان ذینفعان توانمند: درس هایی از کمپین جمع سپاری
عنوان انگلیسی
Crowdsourcing in a time of empowered stakeholders: Lessons from crowdsourcing campaigns
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4723
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
مجله
افق های تجارت - Business Horizons
دانشگاه
موسسه تکنولوژی سلطنتی، استکهلم، سوئد
کلمات کلیدی
جمع سپاری، کراودفاندینگ، مصرف کننده خلاق، واکنش مصرف کننده
چکیده

Abstract


Crowdsourcing can test a company’s willingness to relinquish control to key stakeholders. Using past examples of four failed crowdsourcing initiatives, we explore the negative and unintended consequences of crowdsourcing in an age when stakeholders are empowered to speak their minds, make a mockery of organizational initiatives, and direct initiatives as it suits their own agenda. The concepts of crowdthink and crowd hijacking are introduced, and advice is given on how managers can avoid or anticipate some of the potential issues that arise during crowdsourcing endeavors. With these considerations, managers can harness the power of crowds effectively to achieve organizational goals with limited negative consequences. # 2016 Kelley School of Business, Indiana University. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.


بدون دیدگاه