دانلود رایگان مقاله برون سپاری و کنترل برند

عنوان فارسی
برون سپاری و کنترل برند
عنوان انگلیسی
Crowdsourcing and brand control
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4720
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
افق های تجارت - Business Horizons
دانشگاه
کالج بابسون، امریکا
کلمات کلیدی
جمع سپاری، استراتژی بازاریابی، جامعه برند، مشارکت مصرف کننده، فرهنگ برند
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

Abstract


Crowdsourcing is the deliberate use of crowds to solve problems, create new products, and improve consumer experiences. When used by brands, crowdsourcing engages consumers by asking them to be part of a deliberate call to action. Crowdsourcing provides interesting and dynamic marketing opportunities for brands, given the consumer engagement it entails. This conceptual study examines the literature on crowdsourcing and brand community, and makes a series of propositions regarding thisrich marketing arena. Herein, we discuss managerial implications of the relationship between crowdsourcing and brand community dynamics and propose a typology for brands to better assess customer bases and market realities. # 2016 Kelley School of Business, Indiana University. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.


بدون دیدگاه