دانلود رایگان مقاله هویت شغلی: مدیریت خلاقیت و نوآوری برای به حداکثر رساندن ارزش برای شرکت کنندگان از طریق ایجاد هویت

عنوان فارسی
هویت شغلی: مدیریت خلاقیت و نوآوری برای به حداکثر رساندن ارزش برای شرکت کنندگان از طریق ایجاد هویت
عنوان انگلیسی
Crowded identity: Managing crowdsourcing initiatives to maximize value for participants through identity creation
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4714
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و اقتصاد
مجله
افق های تجارت - Business Horizons
دانشگاه
دانشکده کسب و کار McCallum، دانشگاه بنتلی، امریکا
کلمات کلیدی
جمع سپاری، ایجاد ارزش، خودپنداره، رابطه برند، هویت مشتری، ایجاد هویت
چکیده

Abstract


In this article, we consider crowdsourcing from the consumer perspective. Specifically, we examine the identity value (i.e., sense of self) that consumers accrue by participating in creative crowds. How can managers structure crowdsourcing initiatives to maximize value for participants through identity creation and expression? We strive to answer this question first by examining the different types of crowdsourcing initiatives from a value co-creation perspective. Then we evaluate how consumers construct identities through consumption and review the literature on identity theory. Finally, we link the identity type–—personal, extended, or social–—to the management of crowdsourcing ventures and offer suggestions for practitioners. # 2016 Kelley School of Business, Indiana University. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.


بدون دیدگاه