ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
۱ ۲ عوامل تاثیرگذارمثبت بر خرید آن لاین
۲ ۲ عوامل تاثیر گذار منفی بر خرید آن لاین
۳ ۲ مطالعات مقطعی
۳ فرهنگ
۱ ۳ مفهوم و معنای فرهنگ
۲ ۳ ابعاد ارزش های فرهنگی
۱ ۲ ۳ فاصله قدرت (PDI)
۲ ۲ ۳ اجتناب از نامعلومی (UAI)
۳ ۲ ۳ فرد گرایی- جمع گرایی (IDV)
کشورهایی با IDV پائین
کشورهایی با IDV بالا
۴ ۲ ۳ نرینگی – مادینگی (MAS)
کشورهایی با MAS پائین
۵ ۲ ۳ گرایش بلند مدت در برابر گرایش کوتاه مدت (LTO)
۳ ۳ استفاده از ابعاد نام برده شده در مطالعات مقطعی
۴ ۳ فرضیات
۴ روش
۱ ۴ شرکت کنندگان
۲ ۴ پرسش نامه
۳ ۴ جمع آوری و تحلیل داده ها
۵ دستاوردها
۱ ۵ ارزش های فرهنگی
۱ ۲ ۵ اجتناب از نامعلومی ( UAI)
۲ ۲ ۵ فردگرایی – جمع گرایی ( IDV)
۳ ۲ ۵ شاخص های ملی در برابر شاخص های فردی
H – شاخص بالا
۳ ۵ فرضیات
۱ ۳ ۵ هدف استفاده از اینترنت
۲ ۳ ۵ خرید آن لاین
۳ ۳ ۵ استفاده از اینترنت و خرید آن لاین
۵ ۳ ۵ مهمترین مشخصات
۶ ۳ ۵ عوامل تاثیر گذار منفی بر خرید آن لاین
۷ ۳ ۵ نگرانی های امنیتی
۸ ۳ ۵ تضمین حریم
۹ ۳ ۵ استفاده از کارت اعتباری
۶ بحث
۱ ۶ نتایج
۲ ۶ تحلیل چارچوب نظری
۳ ۶ محدودیت های مطالعه
۴ ۶ توصیه هایی برای تحقیق آتی
This is a cross-cultural study that aims to investigate the factors that influence individuals to buy through the Internet or to avoid e-commerce and whether these factors play the same role in different cultures. The original sample consisted of 103 international students from 35 different nationalities studying in the east of The Netherlands. Based on the cultural dimensions of Hofstede, participants were classified as low or high UAI (Uncertainty Avoidance) and as low or high IDV (Individualism - Collectivism). The final sample consisted of 24 low and 28 high UAI participants and 26 low and 24 high IDV participants. The outcome is that ‘better prices’ is the main factor influencing e-commerce adoption for all cultures. However, there is disagreement regarding to the second most mentioned factor. For low UAI and high IDV is ‘availability’, whereas for low IDV and high UAI is ‘convenience’. Conversely, there is agreement related to factors influencing individuals to avoid e-commerce: worries about privacy/security on the Internet. Moreover, offering privacy guarantees on the Internet is very important for all individuals independent of their cultural values. It is remarkable that cultures adopt e-commerce influenced by different factors but avoid e-commerce influenced by the same kind of factors.