ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Direct relationship between corporate social responsibility (CSR) and firm performance has been examined by many scholars, but this direct test seems to be spurious and imprecise. This is because many factors indirectly influence this relation. Therefore, this study considers sustainable competitive advantage, reputation, and customer satisfaction as three probable mediators in the relationship between CSR and firm performance. The findings from 205 Iranian manufacturing and consumer product firms reveal that the link between CSR and firm performance is a fully mediated relationship. The positive effect of CSR on firm performance is due to the positive effect CSR has on competitive advantage, reputation, and customer satisfaction. The final findings show that only reputation and competitive advantage mediate the relationship between CSR and firm performance. Taken together, these findings suggest a role for CSR in indirectly promoting firm performance through enhancing reputation and competitive advantage while improving the level of customer satisfaction.
رابطهی مستقیم بین مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) و عملکرد شرکت، توسط محققان بسیاری مورد بررسی قرار گرفته است اما به نظر میرسد که این تست مستقیم، جعلی و مبهم باشد. این بدین دلیل است که عوامل بسیاری به طور مستقیم بر این رابطه تاثیر میگذارند. بنابراین، این مطالعه، مزیت رقابتی پایا، شهرت، و رضایت مشتری را به عنوان سه میانجی محتمل در رابطهی بین CSR و عملکرد شرکت در نظر میگیرد. یافتههای از ۲۵۰ شرکت ساخت و تولید مصرف کننده، آشکار میکنند که رابطهی بین CSR و عملکرد شرکت، رابطهای کاملا میانجیگری شده است. تاثیر مثبت CSR روی عملکرد شرکت به علت تاثیر مثبتی است که CSR بر مزیت رقابتی، شهرت و رضایت مشتری دارد. یافتهذهای نهایی نشان میدهند که تنها، مزیت رقابتی و شهرت، رابطهی بین CSR و عملکرد شرکت را میانجیگری میکنند. این یافتهها روی همرفته، نقشی را برای CSR در ارتقاء مستقیم عملکرد شرکت از طریق بهبود شهرت و مزیت رقابتی و در عین حال بهبود سطح رضایت مشتری مطرح میکنند.