دانلود رایگان مقاله انگلیسی استفاده از آنالیز کسب و کار در CRM : یک شبکه قانونی از مهارت IT به عملکرد CRM - الزویر 2018

عنوان فارسی
استفاده از آنالیز کسب و کار در CRM : یک شبکه قانونی از مهارت IT به عملکرد CRM
عنوان انگلیسی
Business analytics use in CRM: A nomological net from IT competence to CRM performance
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2018
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E7497
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت کسب و کار، مدیریت منابع انسانی
مجله
مجله بین المللی مدیریت اطلاعات - International Journal of Information Management
دانشگاه
College of Business - KAIST - Republic of Korea
کلمات کلیدی
آنالیز کسب و کار، قابلیت دینامیکی، قابلیت مدیریت داده ها، قابلیت پاسخ مشتری، مدیریت ارتباط با مشتری
چکیده

ABSTRACT


Business analytics (BA) becomes increasingly important under rapidly changing business environment. A research challenge is that BA use is not fully understood. We tackle this challenge from the perspective of dynamic capability by using an empirical model with the emphasis on BA use in customer relationship management (CRM). Based on 170 samples from firm-level survey, we analyze the nomological linkage from IT competence to CRM performance. The results show data management capability fully mediates between IT competence and BA use, while customer response capability partially mediates between BA use and CRM performance.

نتیجه گیری

7. Conclusion


From the dynamic capability perspective, this study establishes an empirical model with the emphasis on BA use in the context of CRM. Based on 170 samples from firm-level survey, we explore the nomological net from IT competence to CRM performance through the competitive model analysis. Our analysis results show that data management capability fully mediates between IT competence and BA use, and customer response capability partially mediates between BA use and CRM performance. Based on our empirical verification, we suggest data management capability, a multidimensional scale consisting of data quality management and data integration capability, and customer response capability as major dynamic capabilities for BA use and CRM. This study provides further thoughtful implications for CRM practitioners in regard of these two dynamic capabilities.


بدون دیدگاه