دانلود رایگان مقاله انگلیسی ارزش ویژه برند و اهداف رفتاری مشتری: یک مدل تعدیل شده واسطه - امرالد 2018

عنوان فارسی
ارزش ویژه برند و اهداف رفتاری مشتری: یک مدل تعدیل شده واسطه
عنوان انگلیسی
Brand equity and customer behavioral intentions: a mediated moderated model
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
41
سال انتشار
2018
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E5974
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی و مدیریت کسب و کار
مجله
مجله بین المللی بازاریابی بانکی - International Journal of Bank Marketing
دانشگاه
Department of Management Studies - Faculty of Social Sciences - Trinidad and Tobago
کلمات کلیدی
ارزش ویژه برند، رضایت مشتری، میانجیگری، نام تجاری، اعتدال، رفتاری رفتاری مشتری
چکیده

Abstract


Purpose: This study examines the relationship between brand equity and customer behavioral intentions to repeat purchases, willingness to pay a price premium, switch and provide positive word of mouth. It further explores the mediating role of customer satisfaction and the moderating impact of customer age, education and gender on these relationships. Design/methodology/approach: Data were collected from two hundred and eighty-three (283) banking customers and analyzed with structural equation modeling. Findings: The results supported a strong relationship between brand equity and all four measures of behavioral intent with customer satisfaction partially mediating these relationships. In addition, the results supported the moderating effect of customer age and education on the customer satisfaction-switch relationship. Implications: The study provides a useful perspective on the impact of brand building investments on consumers behavioral intentions, which bank managers can use to monitor and evaluate the outcome of branding initiatives and relationship management strategies. Originality/value: The study provides a nuanced understanding of the effect of brand equity on consumer behavioral intentions. It also explains the mediating and moderating effects of customer satisfaction and demographical characteristics.

ترجمه قسمتی از مقاله

چکیده


هدف: این مطالعه رابطه ی بین ارزش ویژه برند و تمایلات مشتری را برای تکرار خرید، تمایل به پرداخت (نرخ) حق بیمه و جایگزینی و بازار یابی دهان به دهان میسنجد. علاوه بر آن، این مطالعه نقش غیر مستقیم رضایت مشتری و تاثیر متقابل سن، تحصیلات و نوع این روابط را بررسی میکند.
طرح / روش شناسی/ رویکرد: اطلاعات از دویست و هشتاد و سه (283) مشتری بانکی گرد آوری شد و با مدل سازی ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: نتایج غیر مستقیم از رابطه ی قوی بین ارزش ویژه برند و تمامی چهار معیار تمایلات با رضایت مشتری پشتیبانی میکند. علاوه بر این از تاثیر متقابل سن و تحصیلات مشتریان بر رابطه رضایت- (نارضایتی) تغییر رابطه پشتیبانی میکند.
مفهوم: این مطالعه یک چشم انداز کاربردی درباره ی تاثیر سرمایه گذاری ساخت برند بر تمایل های رفتاری مشتری عرضه میکند، که مدیران بانک میتوانند با بازبینی و ارزیابی نتایج بدست آمده از ابتکارهای عمل برند سازی و راهبرد های مدیریت روابط استفاده کنند.
اصلیت/ روش: این مطالعه برداشت مختصری درباره ی تاثیر کیفیت برند بر تمایلات مشتری فراهم میکند. همچنین اثرات غیر مستقیم و متعادل رضایت مشتری و ویژگی های جمعیتی را بیان میکند.
نوع مقاله: پژوهشی


بدون دیدگاه