دانلود رایگان جزوه خلاصه مبانی تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت

خلاصه و نکات مهم مبانی تحول بنیادین تعلیم و تربیت

دانلود رایگان جزوه خلاصه و نکات مهم بخش 2 مبانی نظری تحول بنیادین تعلیم و تربیت شامل سه بخش: (فقط بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی-عمومی)

  1. جزوه خلاصه بخش دوم مبانی نظری تحول بنیادین تعلیم و تربیت تالیف ایران عرضه
  2. جزوه نکات مهم بخش دوم مبانی نظری تحول بنیادین تعلیم و تربیت تالیف ایران عرضه
  3. خلاصه مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت تنظیم شده توسط دکتر صادق زاده

جزوه خلاصه و نکات بخش 2 مبانی نظری تحول بنیادین تعلیم و تربیت

دقت نمایید که این فایل تنها خلاصه ای مختصر از کتاب مبانی نظری تحول بنیادین تعلیم و تربیت بوده و مطالعه آن برای آزمون کافی نمی باشد و برای مطالعه کامل، میبایستی کتاب را از فروشگاه ها خریداری نمایید.

معرفی کتاب مبانی تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت

در پروژه تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لازم بود ابتدا فلسفه، ماهیت و چیستی تربیت و تعلیم و تربیت رسمی مشخص گردد؛ تا بر اساس آن بتوان به سند تحول بنیادین به عنوان یک سند راهبردی، برای تحقق وضع مطلوب دست یافت.
مجموعه تلاش‌های محققان و مسئولین شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک جلد کتاب تحت عنوان «مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران» منتشر شده است.

این کتاب شامل سه بخش است:

بخش نخست کتاب «فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران» نام دارد. در این بخش ماهیت و چیستی و چگونگی تربیت مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.

بخش دوم کتاب «فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران» نام دارد. در این بخش ماهیت و چیستی و چگونگی تربیت رسمی و عمومی (تربیت در مدرسه) مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.

بخش سوم کتاب «رهنامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران» نام دارد. در این بخش طرح کلی و ساختار تربیت رسمی و عمومی به عنوان یک نظام و سیستم تدوین شده است.

بخش پایانی این کتاب تحت عنوان «چرخش‌های تحول آفرین» ضمن بیان گزاره‌ هایی اجمالی از وضع موجود نظام تعلیم و تربیت به اهم تغییرات بنیادین که به نوعی تغییر مسیر و یا اصلاح دیدگاه و زاویه نگاه به این نظام است را طرح می‌کند. این بخش بسیار الهام بخش و شورانگیز است. و می تواند به عنوان یک چارچوب فکری و چشم‌انداز کلان توسط همه عوامل مورد توجه قرار گیرد و وحدت بخش اقدامات تحولی از کلاس درس تا سطح ستاد وزارت آموزش و پرورش باشد.

صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش

4 دیدگاه

    1. سلام وقت بخیر
      اگر در آزمون آموزش و پرورش شرکت کرده باشید، بر اساس منابع اعلام شده صرفا بخش دوم کتاب مبانی تحول بنیادین نیازمند مطالعه است و بخش اول کار نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا