تحلیل آزمون استخدام آموزگار ابتدایی 1402

دفترچه راهنمای ثبت نام استخدام آموزگار ابتدایی در 10 اسفند 1401 منتشر گردید که زمان ثبت نام نیز 10 الی 16 اسفند اعلام گردید. کارت آزمون روز 5 اردیبهشت 1402 در دسترس قرار گرفت و نهایتا آزمون آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی آموزش و پرورش روز جمعه هشتم اردیبهشت سال 1402 در 2185 حوزه شامل 386 حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و 1799 حوزه در غیر دانشگاه‌ها در 232 شهرستان در سراسر کشور در چند گروه مختلف برگزار شده است. مجری این آزمون نیز سازمان سنجش بود.

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 534 هزار و 404 نفر شامل 454 هزار و 993 داوطلب زن و 79 هزار و 411 نفر مرد ثبت‌نام کرده‌اند. طبق اعلام صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش مصاحبه و ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت از اول خرداد 1402 آغاز می‌شود.

بیش از 58 هزار نفر برای انجام مصاحبه آزمون استخدام آموزگار ابتدایی در کشور دعوت شدند.
رئیس اداره استخدامی وزارت آموزش و پرورش: بیش از 58 هزار نفر برای انجام مصاحبه آزمون استخدام آموزگار ابتدایی در کشور دعوت شدند. میزان جذب آموزگار ابتدایی در آزمون استخدامی اخیر کشور بیش از 28 هزار نفر است که این وزارتخانه تلاش دارد چند برابر ظرفیت جذب آموزگار استخدام کند.

دانلود رایگان اصل دفترچه سوالات آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش 1401 (آزمون اردیبهشت 1402) به همراه کلید احتمالی سوالات (مجری: سنجش)

سوالات آموزگار ابتدایی 1402 با پاسخ احتمالی

تحلیل و بررسی آزمون آموزگار ابتدایی 1402

تفاوت اصلی این آزمون با آزمون دوره قبلی را می توان تغییر حدود 80 درصد منابع اعلام شده آزمون دانست. همچنین به عقیده بسیاری از داوطلبین سوالات طراحی شده در این آزمون از سطح بالایی برخوردار بوده و با توجه به زمان محدود برای مطالعه (حدود دو ماه) و همچنین همزمانی با ماه مبارک رمضان، فرصت کافی برای مطالعه تمام منابع اعلام شده و تست زنی وجود نداشته است. همچنین با توجه به نظرات و بازخورد ها، برخی از داوطلب های شرکت کرده در آزمون از لحاظ زمانی با کمبود وقت مواجه شده اند. نکته مهم دیگر در رابطه با سطح سوالات این دوره که اکثریت داوطلبین روی آن توافق نظر دارند، آن است که سوالات بسیار مفهومی بوده و برای یافتن پاسخ صحیح نیاز به مطالعه عمیق منابع داشت. با تلاش گروه اینترنتی ایران عرضه سوالات این دوره، شامل عکس اصل دفترچه، متن سوالات تایپ شده و همچنین کلید احتمالی سوالات که از کاربران ایران عرضه جمع آوری شده آماده دانلود و مطالعه می باشد.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی که در دهم اسفند سال قبل منتشر شد را نیز می توانید دانلود و مشاهده نمایید:

دفترچه راهنمای ثبت نام استخدام آموزگار ابتدایی 1402

در صورت تمایل به مطلع شدن از آخرین اخبار استخدامی آموزگار ابتدایی و آموزش و پرورش از طریق صفحه زیر پیگیر اخبار مهم باشید:

مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش

تصویری از دفترچه سوالات آزمون آموزش و پرورش اردیبهشت 1402:

نظرات برخی از داوطلبین آزمون آموزگار ابتدایی اردیبهشت 1402 درباره سطح سختی سوالات:

Ma…

میدونین ازمون دیروز ۳۰. ۴۰ درصد سوالات تو هر ۳ حیطه یجوری بود که انگار خیلی اسونن و اولین گزینه رو که میدیدی میگفتی ایول خودشه میرفتی سوال بعد درحالیکه اگه رو گزینه های دیگم دقت میکردی میدیدی اونام میتونستن جواب درست باشن درواقع خیلی سخت بوده اما به ظاهر اسون
همینا گول زدن

mo…

عمومی اسون تخصصی سخت چون سوالات مفهومی بودن و ساده نبودن طوری هم که من روخوانی کرده بودیم نتونستم خوب جواب بدم

us…

تو اختصاصی ها روانشناسی تربیتی سخت بو د ولی بقیه رو من عالی زدم

ha…

در کل به نظرم متوسط رو ب سخت

sa…

آزمون کاملا رو به سخت بود و کاملا تحلیلی بود

se…

من سعی خودمو کردم …خیلی خوندم…نه جدی سخت بود…حجم زیاد..وقت کم…آزمون سخت

mo…

سوالات خییییلی زیاد بود و باعث شد تمرکز کم کم از بین بره تا آخر امتحان. با این تعداد سوالا وقت کم بود‌‌.

m…

بهانه بهانه بهانه سوالات بسیار ساده بود. مشکل از کم کاری خودمونه… من خودم بشدت کم کاری کردم علارغم اینکه سرم شلوغ بود..

r…

امسال 50 ب بالا سخته کسی بزنه، سطح سوالات خیلی بالا بود مخصوصا تخصصی اختصاصی

so…

خیلی سخت بود من با این که به نظر خودم خوب خونده بودم اما سؤالات اختصاصی و تخصصی رو خیلی مفهومی داده بودن.
چون کتاب های روانشناسی و سنجش و بار اول بود خونده بودم سخت بود واسم

نمونه کارنامه آزمون استخدام آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش سال 1402

فعلا نتایج آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی در سال 1402 منتشر نشده است. پس از انتشار کارنامه ها نمونه های آن در این بخش درج خواهد شد.

 

اطلاعیه ها، اصلاحیه ها و فایل راهنمای آزمون آموزگار ابتدایی 1402

فایل راهنمای شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ (آزمون سال ۱۴۰۲) که چند روز مانده به آزمون توسط سازمان سنجش منتشر گردید:

راهنمای شرکت در آزمون آموزگار ابتدایی 1402

لیست اصلاحیه ها و اطلاعیه های منتشر شده در طی مدت زمان بین انتشار دفترچه راهنما و برگزاری آزمون آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش سال 1402:

اصلاحیه اول آموزگار ابتدایی 1402

اصلاحیه دوم آموزگار ابتدایی 1402

اصلاحیه چهارم آموزگار ابتدایی 1402

اصلاحیه سوم آموزگار ابتدایی 1402

به اطلاع کاربران محترم وبسایت ایران عرضه میرسانیم؛ مهلت ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش تا روز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ تمدید و اطلاعیه سری سوم اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی مذکور نیز منتشر گردید.
باتوجه به اصلاحات اعلام شده امکان ویرایش اطلاعات نیز برای متقاضیان ایجاد شده است.

پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ و همچنین انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش «ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی» در سال ۱۴۰۱ و اطلاعیه های اصلاحی مورخ ۱۶ و ۱۴۰۱/۱۲/۲۰، اصلاحات جدید اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش را به شرح ذیل:

به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی مذکور می‌رساند. بر این اساس زمان ثبت نام در این آزمون مجدداً تا روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ تمدید گردید و متقاضیان می توانند تا تاریخ اعلام شده به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت نام اقدام نمایند.
باتوجه به اصلاحات اعلام شده امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد شده است. لذا آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده‌اند، می توانند در صورت تمایل تا پایان مهلت ثبت نام (۱۴۰۱/۱۲/۲۲)، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.
ـ اصلاحیه مربوط به بخش سوم بند (د) شرایط احراز شغل آموزگار ابتدایی (ابتدایی) و آموزگار ابتدایی (استثنایی) مندرج در صفحه ( ۵ ) دفترچه راهنمای ثبت‌نام:
تذکر: تجربه انجام فعالیت های آموزشی و تربیتی به شرح زیر می تواند جایگزین رشته های تحصیلی  مندرج در شرایط احراز شغل آموزگار ابتدایی (ابتدایی) و آموزگار ابتدایی (استثنایی) شود. داوطلبان متقاضی در صورت داشتن سوابق فعالیتهای آموزشی و تربیتی و به شرط داشتن مدرک دانشگاهی لیسانس و بالاتر (مدارک همتراز) و با رعایت شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
•دارا بودن حداقل دو (۲) سال سابقه فعالیت آموزشی و تربیتی یا حداقل ده (۱۰) ساعت فعالیت در هفته براساس قرارداد معتبر مورد تایید وزارت آموزش و پرورش که در یک یا چند قالب مصادیق زیر کسب شده باشد.
۱) سابقه حق التدریس و خرید خدمات آموزشی و نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش
۲) فعالیت در مدارس غیردولتی و غیر انتفاعی دارای مجوز از آموزش و پرورش
۳) فعالیت در موسسات آموزشی، فرهنگی و تربیتی دارای مجوز از مراجع قانونی ذیربط
۴) فعالیت در مهد کودک ها و پیش دبستانی دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور
۵) فعالیت در دارالقرآن های دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی

2 دیدگاه

  1. این پاسخ های که برای سوالات اموزگاری گذاشتین همشش اشتباهه ، نمی دونین جواب ندیدن ،بقیه روهم گمراه نکنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا