ترجمه مقاله خود اشتعالی مخلوط n-بوتانول و اتانول با سوخت دیزلی و بیودیزلی در محفظه احتراق حجم ثابت – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | خود اشتعالی مخلوط های n-بوتانول و اتانول با سوخت های دیزلی و بیودیزلی در یک محفظه احتراق حجم ثابت |
عنوان انگلیسی: | Autoignition of blends of n-butanol and ethanol with diesel or biodiesel fuels in a constant-volume combustion chamber |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 14 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 7704 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.59Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک، شیمی و مهندسی انرژی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مکانیک خودرو، مکانیک سیالات، انرژی های تجدیدپذیر، شیمی آلی و شیمی کاربردی |
مجله: انرژی - Energy |
دانشگاه: مهندسی صنایع، اسپانیا |
کلمات کلیدی: احتراق، زمان تاخیر، خودمختاری، اتانول، n-butanol، بیودیزل |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
چکیده
1- مقدمه
2- روش تجربی و سوخت
3- نتایج و بحث
3-1- تأثیر محتوای الکل
3-2- تأثیر دمای اولیه
3-3- تأثیر فشار اولیه
4- نتیجه گیری
Abstract
Recently, there is increasing interest in using butanol as a renewable component not only for gasoline but also for diesel fuels. This work investigates the effect of its concentration on diesel and biodiesel blends on the autoignition time, comparatively to equivalent blends with ethanol, in a constant-volume combustion chamber. The increase of alcohol content in diesel or biodiesel, led to an increase in autoignition times. Such increase was not linear but sharper for high alcohol contents, and was higher with ethanol than with butanol. For butanol blends, the increase in delay time was very similar when diesel or biodiesel were used. The maximum pressure during combustion decreases as the alcohol content was increased, especially in the case of ethanol, as a consequence of energy, chemical and dilution effects. However, for low ethanol or butanol concentrations, some increases in the pressure peaks were observed by a combination of compensating effects: increase in the amount of premixed combustion and increase in the flame speed. For 10% v/v alcohol blends in diesel or biodiesel, the delay times decreased as both the initial pressure and the initial temperature were increased, the latter effect being slightly higher with biodiesel compared to diesel.
چکیده
اخیراً علاقمندی به استفاده از اتانول به عنوان یک ماده تجدیدپذیر نه تنها برای بنزین بلکه برای سوخت های دیزل، شاهد افزایش چشمگیری بوده است. این مطالعه تأثیرات غلظت اتانول در مخلوط های دیزلی و بیودیزلی بر زمان خوداشتعالی را در مقایسه با مخلوط های متناظر با اتانول، در یک محفظه احتراق حجم ثابت را بررسی می کند. افزایش محتوای الکل در دیزل یا بیودیزل به افزایش زمان های خوداشتعالی منتهی شد. این افزایش خطی نبود بلکه برای محتوای بالاترِ الکل، از شیب تندتر برخوردار بود و در اختلاط با اتانول نسبت به اختلاط با بوتانول بارزتر بود. در مورد مخلوط های بوتانول، افزایش در زمان تأخیر به هنگام استفاده از دیزل و بیودیزل بسیار مشابه بود. فشار بیشینه در زمان احتراق در نتیجه تأثیرات انرژی، شیمیایی و رقت، با افزایش محتوای الکل، بالاخص در مورد اتانول، با کاهش مواجه شد. اگرچه در مورد غلظت های پایین اتانول و بوتانول، به واسطه ترکیبی از تأثیرات جبرانی یعنی افزایش در مقدار احتراق پیش اختلاط و افزایش در سرعت شعله، افزایش اندکی در فشار بیشینه مشاهده شد. برای مخلوط¬های الکلی v/v %10 در دیزل و بیودیزل، زمان های تأخیر با افزایش هر دو عامل فشار اولیه و دمای اولیه، کاهش یافت که این تأثیر برای بیودیزل اندکی بیشتر از دیزل صورت گرفت.