ترجمه مقاله کاربرد نظریه مجموعه فازی در ارزیابی عملکرد دانشجویان

عنوان فارسی: | کاربرد نظریه های مجموعه فازی در ارزیابی عملکرد دانشجویان |
عنوان انگلیسی: | Application of Fuzzy Sets Theory in Students’Performance Appraisal |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 11 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : Ijiset |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6597 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.98Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم اجتماعی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: پژوهشگری اجتماعی |
مجله: مجله بین المللی علوم، مهندسی و فناوری نوآورانه |
دانشگاه: دانشکده علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات |
کلمات کلیدی: منطق فازی، نظریه مجموعههای فازی، سیستم استنباط فازی، توابع عضویت، عملکرد دانشجویان |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
چکیده
1. پیشگفتار
2. منطق فازی
3. نظریه منطق فازی
3.1. مجموعههای قطعی
3.2. مجموعههای فازی
4. توصیف سیستم منطق فازی
5. ارزیابی عملکرد دانشجویان با استفاده از سیستم منطق فازی
6. نتایج و بحث
7. نتیجهگیری
1. Introduction
Promotion and certification of students through different education levels is entirely bounded to students’ performance evaluation. Different arithmetical and statistical methods of evaluating students’ performance have been in use for a long time. However, new approaches are emerging such as Fuzzy sets theory based approach of student performance evaluation to enhance existing evaluation methods. The classical way of evaluating student’s performance is to calculate the aggregate mark of continuous and final assessment results. However, the performance evaluated in such classical way omits some important details to achieve an accurate evaluation of performance. In their study, Servaas & Debra (2010) distinguish two types of assessment inaccuracies, in terms of their statistical qualities, with different signaling dimensions:
1. پیشگفتار
ارتقاء و تصدیق دانشجویان از طریق سطوح مختلف آموزشی کاملا محدود به ارزیابی عملکرد دانشجویان است. روشهای ریاضی و آماری مختلف ارزیابی عملکرد دانشجویان، برای طولانی مدت مورد استفاده قرار گرفتهاند. اگرچه رویکردهای جدید مانند رویکرد مبتنی بر نظریهی مجموعههای فازی ارزیابی عملکرد دانشجو برای پیشرفت روشهای ارزیابی موجود در حال ظهور هستند.
روش کلاسیک ارزیابی عملکرد دانشجو، محاسبهی نمره مجموع نتایج ارزیابی پیوسته و نهایی است. اگرچه عملکرد ارزیابی شده در چنین روش کلاسیکی، برخی جزئیات مهم را برای دستیابی به ارزیابی درستی از عملکرد حذف میکند.
سرواس و دبرا (2010)، دو نوع عدم دقت ارزیابی را در زمینهی کیفیتهای آماری، با ابعاد سیگنالینگ (علامتدهی) مختلف متمایز میسازند: