ترجمه مقاله بررسی ویژگی عصبی و روانشناسی طرح بسته بندی زیبا – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | طرح بسته بندی زیبا: یک بررسی رفتاری، عصبی و روانشناسی |
عنوان انگلیسی: | Aesthetic package design: A behavioral, neural, and psychological investigation |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 27 |
سال انتشار : 2010 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 5476 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.11Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی و پزشکی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مغز و اعصاب، روانشناسی عمومی و روانپزشکی |
مجله: مجله روانشناسی مصرف کننده - Journal of Consumer Psychology |
دانشگاه: گروه روانشناسی، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، لس آنجلس، آمریکا |
کلمات کلیدی: زیباییشناسی، طراحی بستهبندی، علوم اعصاب مصرف کننده، بازاریابی عصبی، پاداش، نوکلئوس اکومبنس، قشر جلویی مغز شکمی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
۱ پیشگفتار
پیش زمینه و فرضیههای مفهومی
تاثیر و شناخت زیباییشناسی
ارزش پاداش زیباییشناسی
شمول (یا درگیری) محصول و زیباییشناسی
آزمایش
بررسی و روش
نتایج
بحث
بحث کلی
پژوهش بیشتر
مفاهیم مدیریتی
Abstract
In four experiments, this research sheds light on aesthetic experiences by rigorously investigating behavioral, neural, and psychological properties of package design. We find that aesthetic packages significantly increase the reaction time of consumers' choice responses; that they are chosen over products with well-known brands in standardized packages, despite higher prices; and that they result in increased activation in the nucleus accumbens and the ventromedial prefrontal cortex, according to functional magnetic resonance imaging (fMRI). The results suggest that reward value plays an important role in aesthetic product experiences. Further, a closer look at psychometric and neuroimaging data finds that a paper-and-pencil measure of affective product involvement correlates with aesthetic product experiences in the brain. Implications for future aesthetics research, package designers, and product managers are discussed.
چکیده
این پژوهش، در چهار آزمایش، تجارب زیبایی شناسی را توسط بررسی دقیق ویژگیهای رفتاری، عصبی و روانشناسی طراحی بستهبندی روشن میسازد. ما کشف میکنیم که بستهبندیهای زیبا به طور قابل توجهی زمان واکنش پاسخهای انتخاب مشتریان را افزایش میدهد؛ به طوری که آنها نسبت به محصولات با برندهای معروف در بستهبندیهای استاندارد، علیرغم قیمتهای بالاتر انتخاب میشوند؛ و آنها منجر به افزایش فعالیت در نوکلئوس اکومبنس و قش جلوی مغز شکمی ، طبق تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) میشوند. نتایج نشان میدهند که مقدار (ارزش) پاداش، نقش مهمی را در تجربههای تولید زیباییشناسی ایفا میکند. علاوهبراین، نگاه دقیقتر به دادههای تصویربرداری عصبی و روانی نشان میدهد که یک سنجش کاغذ-و-مدادی مشارکت عاطفی محصول دارای همبستگی با تجارب تولید زیباییشناسی در مغز است. مفاهیم برای پژوهش زیباییشناسی آینده طراحان بستهبندی، و مدیران تولید، مورد بحث قرار میگیرند.