ترجمه مقاله ویژگی های وفاداری و هویت به عنوان عناصر فرهنگ سازمانی در جوامع دانشگاهی نوین – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | ویژگی های وفاداری و هویت به عنوان عناصر فرهنگ سازمانی در جوامع دانشگاهی نوین |
عنوان انگلیسی: | The Peculiarities of the Adherence and Identification as Components of the Organizational Culture of Modern University |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 8 |
سال انتشار : 2018 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
کد محصول : 394 | رفرنس : دارد ✓ |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 537.94Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت منابع انسانی |
مجله: پروسدیا - علوم اجتماعی و رفتاری - Procedia - Social and Behavioral Sciences |
دانشگاه: دانشگاه دولتی چلیابینسک، روسیه |
کلمات کلیدی: فرهنگ سازمانی، وفاداری، هویت، جوامع دانشگاهی نوین |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2018.04.048 |
چکیده
1. مقدمه
2. مبانی نظری و داده ها
3. نتایج
4. جمع بندی
Abstract
This article is devoted to the results of the study on the adherence and identification as components of the organizational culture of the modern university. The empirical data obtained by the authors of the article on to the survey of the employees and students of the university proves that the organizational culture of the modern university has distinctive features in different groups of employees and students, and is characterized by different levels of the adherence and identification. Thus, the high level of the adherence and identification is formed in the clan and adhocratic culture, and the domination of the bureaucratic type of culture is connected with the decrease in the level of organizational adherence and identification.
چکیده
این مقاله به بررسی نتایج مطالعات بر روی وفاداری و هویت به عنوان عناصر فرهنگ سازمانی در جوامع دانشگاهی نوین می پردازد. داده های به دست آمده از این مقاله با بررسی کارکنان و دانشجویان در جوامع دانشگاهی مدرن، اثبات می کند که فرهنگ سازمانی دارای ویژگی هایی متمایز در گروه های مختلف کارکنان و دانشجویان است و شامل عناصری مانند وفاداری و هویت در سطوح مختلفی می باشد. در مجموع می توان گفت بخش زیادی از وفاداری و هویت در فرهنگ خانوادگی و به طور اختصاصی شکل می گیرد و غالب بودن نوع بوروکراتیکی از فرهنگ، رابطه مستقیمی با کاهش سطح وفاداری و هویت سازمانی دارد.