1 - اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش (سیاست های كلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی - مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب سال 1400 شورای عالی آموزش و پرورش)
2 - روش ها و فنون تدریس (با تاكید بر محور های: مبانی نظری تدریس و یادگیری ؛ مدیریت و طراحی فعالیت های آموزشی؛ اصول و شیوه های مدیریت کلاس درس؛ مهارت های خلق موقعیت و فرصت های یادگیری؛ آشنایی با روش های تدریس مبتنی بر شناخت گرایی و سازنده گرایی با رویكرد تحولی ؛راهبردهای یاد دهی و یادگیری؛ مهارت های اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین تدریس ؛ پس از تدریس؛ مدل ها و الگوهای تدریس)
3 - روانشناسی تربیتی
1-3 - برای داوطلبان آموزگار ابتدایی (با تاكید بر محور های: كاربرد نظریه های یادگیری در کلاس؛ كاربرد نظریه های هوش ، تفكر، خلاقیت و استعداد در کلاس؛ كاربرد نظریه های انگیزش و هیجان در آموزش؛ كاربرد نظریه های تحولی در آموزش؛ شناخت تفاوت های فردی در یادگیری؛ تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط)
2-3 - برای داوطلبین آموزگار استثنایی با تاكید بر محور (تعاریف و طبقه بندی دانش آموزان استثنایی؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان كم توان ذهنی؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان ناشنوا و نابینا (با آسیب های بینایی و شنوایی) شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با اختلال های هیجان رفتاری و اختلالات ارتباطی ؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با مشکلات جسمی – حركتی و چند معلولیتی ؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم ؛ توان بخشی و مداخله بهنگام در كودكان و دانش آموزان استثنایی ؛ خانواده و مداخله بهنگام در كودكان و دانش آموزان استثنایی)
4 - سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی (با تاكید بر محور تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط ، سنجش مشاهده ای؛ سنجش عملكردی، سنجش عاطفی؛ سنجش رفتاری ، سنجش تكوینی؛ پوشه كار) /كتاب راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی كد 53/5 سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی)