ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Constructivist grounded theory is a popular method for research studies primarily in the disciplines of psychology, education, and nursing. In this article, the authors aim to locate the roots of constructivist grounded theory and then trace its development. They examine key grounded theory texts to discern their ontological and epistemological orientation. They find Strauss and Corbin’s texts on grounded theory to possess a discernable thread of constructivism in their approach to inquiry. They also discuss Charmaz’s landmark work on constructivist grounded theory relative to her positioning of the researcher in relation to the participants, analysis of the data, and rendering of participants’ experiences into grounded theory. Grounded theory can be seen as a methodological spiral that begins with Glaser and Strauss’ original text and continues today. The variety of epistemological positions that grounded theorists adopt are located at various points on this spiral and are reflective of their underlying ontologies.
نظریه پایه سازنده گرا روشی مشهور برای مطالعات پژوهشی عمدتاً در رشته های روانشناسی، آموزش و پرستاری محسوب می شود. در این مقاله، هدف مولفین مکان یابی ریشه های نظریه پایه سازنده گرا و سپس ردیابی و پیگیری توسعه آن می باشد. آنهابرای تائید جهت و موقعیت هستی شناسی و معرفت شناسی، نظریه پایه کلیدی را بررسی می کنند. از نظر آنان متون و پیرامون نظریه پایه شامل رشته تشخیص داده شدنی از سازنده گرایی در شیوه آنها برای پرس و جو و تحقیق می باشد. آنها همچنین راجع به کار مشخصه پیرامون نظریه پایه سازنده گرا نسبت به تعیین موقعیت محقق در رابطه با شرکت کنندگان، تحلیل داده ها و انتقال تجربیات شرکت کنندگان به نظریه پایه بحث می کنند. نظریه پایه را می توان به عنوان یک مارپیچ متدولوژیکی برشمرد که با متن اصلی و شروع شده و تا امروز ادامه می یابد. موقعیت های معرفت شناختی اقتباس شده از سوی نظریه پردازان پایه ریشه در نقاط مختلفی برروی این مارپیچ داشته و بازتابی از هستی شناسی های پایه آنها می باشد.