دانلود ترجمه مقاله بررسی تاثیر شخصیت برند بر اعتماد و موثر بودن برند – مجله وایلی

عنوان فارسی: | بررسی تاثیر شخصیت برند بر اعتماد و موثر بودن برند |
عنوان انگلیسی: | Effects of Brand Personality on Brand Trust and Brand Affect |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 27 |
سال انتشار : 2010 | نشریه : وایلی - Wiley |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 3219 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 389.66Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت بازرگانی، مدیریت اجرایی و مدیریت بازاریابی |
مجله: روانشناسی و بازاریابی |
دانشگاه: گروه تبلیغات دانشگاه تگزاس در آستین |
چکیده
پیشینه نظری – شخصیت مارک
شخصیت انسان در برابر مارک
ساختار شخصیتی Big Five
رابطه میان شخصیت مارک، اعتماد و اثرو عاطفه مارک
اعتماد به مارک
معیار
شرکت کنندگان و روش
نتایج- بررسی فرضیه
پایایی و اعتبار
تحلیل عامل تائیدی (تقویتی)
برآورد مدل
تست فرضیه
بحث
تحقیقات آتی
ABSTRACT
Given the potential utility of brand personality for marketers, the present research conceptualizes and investigates the relationships between five brand personality dimensions and brand trust as well as brand affect. This research proposes that some brand personality dimensions relate more to brand trust, whereas other dimensions relate more to brand affect. The results suggest that Sincerity and Ruggedness brand personality dimensions are more likely to influence the level of brand trust than brand affect, whereas the Excitement and Sophistication dimensions relate more to brand affect than to brand trust. The Competence dimension appears to have similar effects on both brand trust and brand affect. The research findings are consistent with marketing and consumer researchers’ assertions that brand personality can increase levels of brand trust and evoke brand affect, which in turn builds the level of brand loyalty. Theoretical and practical contributions and implications are discussed.
چکیده
با توجه به سودمندی شخصیت مارک تجاری برای بازاریاب ها، تحقیق حاضر رابطه بین پنج بعد شخصیتی مارک تجاری ، اعتماد و موثر بودن مارک را مورد پژوهش قرار میدهد. تحقیق حاضر پیشنهاد می کند که بعضی از ابعاد شخصیتی مارک بیشتر به اعتماد به مارک بستگی دارند در صورتی که سایر ابعاد به موثر بودن آن ربط داده شده اند. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که ابعاد شخصیتی مارک صداقت و نیرومندی بیشتر بر سطح اعتماد به مارک نه موثر بودن مارک تاثیر می گذارند، در صورتی که ابعاد برانگیختگی و پیچیدگی و ظرافت بیشتر بر موثر بودن مارک نه اعتماد به آن تاثیر می گذارند. به نظر می رسد بعد تبحر اثرات مشابهی بر اعتماد و موثر بودن مارک اعمال کند. یافته های تحقیق با تاکید محققین مصرف کننده و بازاریابی ، دال بر اینکه بعد شخصیتی مارک تجاری می تواند سطح اعتماد و موثر بودن مارک را افزایش داده و بدین طریق سطح وفاداری مارک تجاری خلق نماید، همخوانی دارد. در ادامه راجع به تاثیرات و مبانی عملی بحث شده است.