ترجمه مقاله اثر نوآوری در شیوه های منابع انسانی، قابلیت های نوآوری و مزیت رقابتی بر عملکرد SME - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اثر نوآوری در شیوه های منابع انسانی، قابلیت های نوآوری و مزیت رقابتی بر عملکرد SME - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تأثیر نوآوری ها در شیوه های منابع انسانی، قابلیت های نوآوری و مزیت رقابتی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط (SME) در تایلند
عنوان انگلیسی
Effect of innovations in human resource practices, innovation capabilities, and competitive advantage on small and medium enterprises’ performance in Thailand
صفحات مقاله فارسی
34
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.362 در سال 2022
شاخص H_index مجله
27 در سال 2023
شاخص SJR مجله
1.095 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
2444-8834
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 درس ال 2022
کد محصول
13658
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مدیریت کسب و کار - مدیریت عملکرد - مدیریت منابع انسانی - مدیریت تکنولوژی - نوآوری تکنولوژی
مجله
European Research on Management and Business Economics
کلمات کلیدی
نوآوری در شیوه های منابع انسانی - قابلیت های نوآوری - مزیت رقابتی - عملکرد SME
کلمات کلیدی انگلیسی
Innovations in human resource practices - Innovation capabilities - Competitive advantage - SME performance
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.iedeen.2022.100210
فهرست مطالب
چکیده

1. مقدمه

2. بررسی ادبیات و توسعه فرضیه

2.1.  نوآوری  در شیوه های منابع انسانی (HR)

2.2. قابلیت های نوآوری

2.2.1. نوآوری محصول

2.2.2. نوآوری فرایند

2.2.3. نوآوری بازاریابی

2.2.4. نوآوری خدمات

2.2.5. نوآوری اجرایی

2.3. مزیت رقابتی

2.4. عملکرد SME

3. روش تحقیق

3.1. طراحی نظرسنجی

3.2. جمع آوری داده

3.3. پایایی و روایی

3.4. مدل اندازه گیری و مدل ساختاری

4. نتایج

5. بحث و نتیجه گیری ها

6. مفاهیم

6.1. مفاهیم نظری

6.2. مفاهیم مدیریتی

6.3. محدودیت ها و تحقیقات بیشتر

منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 28 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 12 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این تحقیق به بررسی عملکرد شرکت های کوچک و متوسط عمده فروشی و خرده فروشی در تایلند که نوآوری شیوه های منابع انسانی، قابلیت های نوآوری، و مزیت رقابتی را ادغام می کنند، می پردازد. نمونه داده شامل 260 شرکت کوچک و متوسط مستقر در کوریدور اقتصادی شرق تایلند است. این داده ها با استفاده از مدلسازی معادله کیفی و ساختاری تحلیل می شوند. این تحقیق رابطه معنی داری بین نوآوری در شیوه های منابع انسانی، قابلیت های نوآوری، مزیت رقابتی، و عملکرد SME پیدا می کند. این نتایج به توسعه اثربخشی عملکرد بلند مدت و تجاری کمک می کنند، زیرا عوامل ضروری منابع انسانی و شیوه های قابلیت های نوآوری صنعت بسیار رقابتی فعلی با عصر اختلالات دیجیتالی تشدید می شوند.
2.2. قابلیت های نوآوری
هال و ویلیامز (2008، ص.5) و هجالاگر (2010، ص.2) بیان می کنند که «نوآوری به فرایند ارائه هر ایده جدید حل مسئله در عمل اشاره می کند. ایده هایی برای سازماندهی مجدد، کاهش هزینه، اختصاص سیستم های جدید بودجه بندی، بهبود ارتباطات یا مونتاژ محصولات در گروه ها نیز نوآوری هستند. نوآوری تولید، پذیرش و اجرای ایده ها، فرایندها، محصولات یا خدمات جدید است.... پذیرش و اجرا برای این تعریف ضروری است؛ نوآوری شامل ظرفیت تغییر و سازگاری است.» هاجالاگر درباره دسته بندی های نوآوری (2010،ص.2) بیان می کند «نوآوری های محصول، فرایند، سازمان/مدیریت و بازار شامل بدنه اصلی دسته بندی های نوآوری هستند». تعریف کلی نوآوری که توسط OECD/یورو استات/اتحادیه اروپا (1997، ص.9) و اورفیلا-سیسنتس و ماتسون (2009، ص.381) ارائه شده است، به صورت زیر است: «نوآوری یک محصول فناورانه عبارت است از اجرا/تجاری سازی یک محصول با بهبود ویژگی های عملکردی مانند ارائه عینی خدمات جدید یا بهبود یافته به مشتری. نوآوری یک فرایند فناوارنه اجرا/پذیرش محصولات جدید یا بسیار بهبود یافته یا روش های تحویل است. نوآوری ممکن است شامل تغییر در تجهیزات، منابع انسانی، روش های کاری یا ترکیبی از این موارد باشد.» تاثیر نوآوری ها بر عملکرد SME نیز در ادبیات مروری موجود نوآوری گزارش می شود (کوزا و همکاران، 2021).
لاوسون و سامسون (2001، ص.384) قابلیت های نوآوری (IC) را به صورت «توانایی تبدیل مداوم دانش و ایده ها به محصولات، فرایندها و سیستم های جدید به نفع شرکت و ذینفعان آن» تعریف می کنند. IC به پیاده سازی یا ایجاد فناوری برای خط مشی ها، سیستم ها، برنامه ها، کاربردها، محصولات، فرایندها، ابزارها، یا خدماتی اشاره می کند که برای یک شرکت جدید هستند (دامانپور و اوان، 1984). IC توانایی شرکت برای توسعه، پذیرش و اجرای ایده ها، فرایندها، محصولات یا خدمات جدید است که منابع کلیدی هستند که باعث موفقیت یک شرکت در بازار می شوند (وانگ و داس، 2017). یک سازمان باید IC کافی برای تشویق توسعه محصولات، فرایندها، و خدمات با پیشنهادات ارزش منحصربفرد داشته باشد. بنابراین IC یکی از تاثیرگذارترین پویایی هایی است که شرکت ها را قادر می سازد تا به سطح بالایی از رقابت پذیری در بازارهای ملی و بین المللی دست یابند (مقدادی، 2022).

بدون دیدگاه