ترجمه مقاله جهت گیری پایه هرم و عملکرد صادراتی شرکت های کوچک و متوسط ویتنامی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله جهت گیری پایه هرم و عملکرد صادراتی شرکت های کوچک و متوسط ویتنامی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
جهت گیری پایه هرم و عملکرد صادراتی شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) ویتنامی
عنوان انگلیسی
The base-of- the-pyramid orientation and export performance of Vietnamese small and medium enterprises
صفحات مقاله فارسی
34
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
11.063 در سال 2021
شاخص H_index مجله
217 در سال 2023
شاخص SJR مجله
2.316 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13609
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مدیریت عملکرد - مدیریت کسب و کار - مدیریت بازاریابی و صادرات - مدیریت بازرگانی - مدیریت تکنولوژی
مجله
Journal of Business Research
کلمات کلیدی
جهت گیری پایه هرم - پایداری زیست محیطی - نوآوری اجتماعی - عملکرد صادراتی - شرکت های کوچک و متوسط
کلمات کلیدی انگلیسی
Base of the pyramid orientation - Environmental sustainability - Social innovation - Export performance - Small and medium enterprises - Emerging markets - Vietnam
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113314
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. پیشینیه تحقیق و فرضیه ها
3. روش
4. نتایج
5. بررسی و نتیجه گیری
6. محدودیت ها و جهت گیری تحقیقات آتی
بیانیه مشارکت نویسنده CRediT
اعلامیه منافع رقابتی
در دسترس بودن داده ها
تشکر
منابع
مطالعات اضافی
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 21 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 10 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مطالعه تأثیر جهت‌گیری پایه هرم (B OPO) بر عملکرد صادراتی (EP) را از طریق مکانیسم میانجی، اقدامات پایداری زیست‌محیطی (ESPها) را بررسی می‌کند. علاوه بر این، نقش تعدیل‌کننده نوآوری اجتماعی (SocInnno) را در رابطه ی بین BOPO و ESPها بررسی می‌کند. مدل پیشنهادی و فرضیه‌های آن با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری مبتنی بر کوواریانس (CB-SEM) بر روی داده‌های ۱۶۳ شرکت بین‌المللی کوچک و متوسط ویتنامی، که از طریق یک نظرسنجی جمع‌آوری شده بودند، مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج این مطالعه به شرح زیر بود: (۱) BOPO به طور مثبت بر ESP ها تأثیر می گذارد. (۲) تأثیر BOPO بر روی ESP ها زمانی که SocInno زیاد است، تقویت می شود و (۳) ESP ها، نقش میانجی در رابطه ی بین BOPO و EP را ایفا می کنند. این یافته ها نشان می دهد که چگونه BOPO ، به موفقیت صادرات شرکت های کوچک و متوسط در بازارهای نوظهور، از طریق ESP ها کمک می کند. علاوه بر این، مطالعه ی حاضر، مکانیسمی را که به وسیله ی آن، BOPO بر EP تأثیر می گذارد، شفاف می کند و هم زمان، با معرفی SocInno به عنوان یک شرط مرزی، شناخت فعلی از BOPO را تقویت می کند.
2. پیشینیه تحقیق و فرضیه ها
2.1. توامندی های پویا و پایه هرم

این مقاله از رویکرد توانمندی های پویا (آیزنهارت و مارتین، 2000؛ تیس، 2007)، برای توضیح تأثیر BOPO بر EP از طریق مکانیسم میانجی ESPs بهره میگیرد. قابلیت های پویا، فرآیندها و رویه های کاری استفاده شده توسط یک شرکت را در اتخاد، تغییر، استقرار و حفاظت از منابع برای ایجاد مزیت رقابتی منعکس می کند(تیس و همکاران، 1997). اصل این دیدگاه عبارت است از اینکه با توسعه و استفاده ی بهینه از توانمندی ها، شرکت ها در موقعیت بهتری برای پیشی گرفتن از رقبای خود از منظر موفقیت قرار می گیرند (بارنی و کلارک، 2007؛ آیزنهارت و مارتین، 2000). اطلاعات در مورد رویکرد توانمندی های پویا نشان می دهد که توانایی یک شرکت برای تسخیر بازار، نشان دهنده ی مزیت کلیدی رقابتی است (نیوبرت، 2007؛ تیس،2007).
بازارهای نوظهور به ویژه چالش برانگیز هستند؛ زیرا تعداد زیادی از افراد در چنین بازارهایی فاقد درآمد و تحصیلات هستند (کوروو-کازورا و رامورتی،2017؛ داور و چتوپادهای،2002؛ داهان و همکاران،2010). شرکت ها نیاز به سرمایه گذاری وقت و سرمایه ی کافی دارند به منظور درک نیازهای مصرف کنندگان و توسعه محصولاتی که با نیازهای بازارهای نوظهور متناسب باشند (آروناچلام و همکاران،2020؛ ناکاتا و ویدنر، 2012). علاوه بر این، شرکت ها نیاز دارند تا قابلیت های سازمانی منحصر به فرد داشته باشند تا بر چالش های مرتبط با بازراهای نوظهور غلبه کنند؛ زیرا چنین محیط هایی (یعنی، کشورهای در حال توسعه و نوظهور) معمولا نهادی ضعیفی دارند (احسان و همکاران، 2021؛ کیستراک و همکاران، 2011). تحقیقات اخیر، BOPO را به عنوان یک قابلیت توصیف کرده است که شرکت ها را قادر می سازد تا چالش های بازارهای نوظهور را کاهش دهند و عملکرد خود را بهبود بخشند (آدوماکو و همکاران، 2022؛ ژو و همکاران، 2019). بنا به گفته ی ژو و همکاران (2019) و آدوماکو و همکاران (2022)، BOPO به شرکت ها اجازه می دهد تا به سه دلیل، ارزش، ایجاد و جذب نمایند. دلیل اول اینکه سازمان های BOP-گرا بهتر قادر به درک نیازهای خاص بازارهای نوظهور و عواملی که برای مصرف کنندگان در این بازارها مهم هستند، خواهند بود. حتی مصرف کنندگان در بازارهای نوظهور، نسبت به تخریب محیط زیست نگرانی هایی دارند، از آن جایی که آن ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر سلامتی آنها تأثیر بگذارد (آنجلی و جیسوال، 2021؛ خاره، 2015؛ ژائو و همکاران،2016).


بدون دیدگاه