ترجمه مقاله پنج بعد نوآوری در مدل کسب و کار: کاوشی از تحولات مدل کسب و کار - نشریه الزویر

ترجمه مقاله پنج بعد نوآوری در مدل کسب و کار: کاوشی از تحولات مدل کسب و کار - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۹۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
پنج بعد نوآوری در مدل کسب و کار: کاوش چند موردی از تحولات مدل کسب و کار شرکت متصدی صنعتی
عنوان انگلیسی
Five dimensions of business model innovation: A multi-case exploration of industrial incumbent firm’s business model transformations
صفحات مقاله فارسی
41
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
11.063 در سال 2021
شاخص H_index مجله
217 در سال 2023
شاخص SJR مجله
2.316 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13589
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مدیریت کسب و کار - مدیریت تکنولوژی - نوآوری تکنولوژی - مدیریت صنعتی - مدیریت فناوری اطلاعات
مجله
Journal of Business Research
کلمات کلیدی
تحول مدل کسب و کار - مکانیزم تراکنش - سیستم فعالیت - شبکه کنشگر - حاکمیت - معماری ارزش
کلمات کلیدی انگلیسی
Business model transformation - Transaction mechanism - Activity system - Actor network - Governance - Value architecture
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113352
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. نظریات
3. روش ها
4. نتایج
5. بحث و نتیجه گیری ها
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 18 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 7 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
مطالعات موجود روی فرآیند نوآوری مدل کسب و کار متمرکز هستند که توسط شرکت های استارت آپ اجرا می شود اما شرکت های متصدی صنعتی که تلاش می کنند مدل های کسب و کار خود را ابتکاری سازند اغلب با شکست مواجه می شوند و وابستگی به مسیر، مانع از موفقیت آنها می گردد. این موضوع مشخص نشده است که چه چیزهایی در مدل کسب و کار این شرکت ها اصلاح می گردد تا یک نوآوری را ایجاد نماید که سبب افزایش ارزش آفرینی گردد. بر اساس بررسی های انجام شده بر روی 22 شرکت متصدی صنعتی، پنج بُعد یک مدل کسب و کار را شناسایی می کنیم که زمانی که اصلاح شوند می توانند به یک نوآوری مدل کسب و کار توسط متصدیان ختم شوند. این ابعاد شامل موارد قابل مبادله، فعالیت، کنشگر، مکانیزم تراکنش، راه اندازی حاکمیت هستند. نتایج مطالعه ما نشان می دهد که نوآوری مدل کسب و کار را چطور می توانیم به یک شیوه سیستماتیک بر حسب چندین بُعد توصیف کنیم که این ابعاد باید به یک شیوه هماهنگ اصلاح شوند تا یک مدل کسب و کار ابتکاری را تولید نمایند. نتایج ما همچنین نشان می دهد این نوآوری های مدل کسب و کار نیازمند کاربردهای جدید تکنولوژی های دیجیتالی هستند که اضافه سازی فعالیت های جدید به مدل های کسب و کار موجود را ممکن می سازند.
2. نظریات
با توجه به موضوع مورد تمرکز مقاله حاضر، در این بخش ابتدا مفهوم و بحث های اساسی یک مدل کسب و کار را تعریف می کنیم. در این مرور روی نیاز به شرکت ها (هم شرکت های کلی و هم شرکت های متصدی صنعتی) تمرکز می کنیم تا بتوانیم نوآوری مدل های کسب و کار آنها را دنبال کنیم. در این بحث روی شکاف دانشی تمرکز می کنیم که در مطالعه حاضر سعی بر پر کردن آن داریم.

2.1 از شرکت ها تا مدل های کسب و کار
مفهوم مدل کسب و کار در بین متخصصان محبوب شد و سپس با وارد شدن به قرن جدید در بین محققان نیز محبوب شد (ماسا، توسی و آفوا 2017). این علاقه پژوهشی ظاهراً توسط چندین نیروی تعاملی تحریک شده است که عبارتند از: اتخاذ تکنولوژی های دیجیتالی قدرتمند (به ویژه اینترنت)، تنظیم مجدد صنایع متعدد، هماهنگ سازی تنظیمی بازارها (کلیمنت و هافتور 2021؛ تیس 2010)، و ناتوانی نظریات اقتصادی و مدیریت ارتدکس (سنتی) برای توضیح دادن سرعت و حجم بی سابقه ارزش آفرینی توسط برخی از شرکت ها (امیت و زات 2001؛ ماسا و همکارانش 2017؛ پارکر، وان آلستین و چوداری 2016). لذا مدل کسب و کار نوع جدیدی از واقعیت تجاری را توضیح می داد: شرکت های جهانی شده مبتنی بر تکنولوژی.
تحقیقات انجام شده درباره مدل کسب و کار به یک همرایی رسید (ویرتز، پیستویا، اولریچ و گاتل 2016؛ زات و همکارانش 2011)، از این لحاظ که یک مدل کسب و کار به معنای معماری مکانیزم خلق، ارائه و کسب ارزش است (تیس 2010، ص 172). این معماری توسط یک سیستم متشکل از فعالیت های وابسته بهم اجرا می شود تا از فرصت های بازار بهره برداری کند (امیت و زات 2001). یک شرکت می تواند یک یا چند مدل کسب و کار را اجرا نماید که اینها ممکن است در طول زمان تغییر یابند (کاسادیسوس ماساندل و تارزیجان 2012؛ کیم و مین 2015).


بدون دیدگاه