ترجمه مقاله مشارکت و مداخله کارکنان به عنوان کارکردی از روابط کار و مدیریت منابع انسانی - نشریه MDPI

ترجمه مقاله مشارکت و مداخله کارکنان به عنوان کارکردی از روابط کار و مدیریت منابع انسانی - نشریه MDPI
قیمت خرید این محصول
۶۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مشارکت و مداخله کارکنان به عنوان کارکردی از روابط کار و مدیریت منابع انسانی: شواهدی از شرکت های تابعه یونانی شرکت های چند ملیتی در صنعت داروسازی
عنوان انگلیسی
Employee Involvement and Participation as a Function of Labor Relations and Human Resource Management: Evidence from Greek Subsidiaries of Multinational Companies in the Pharmaceutical Industry
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.836 در سال 2021
شاخص H_index مجله
23 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.477 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2076-3387
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
13492
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مدیریت منابع انسانی - منابع انسانی و روابط کار - مدیریت استراتژیک - مدیریت کسب و کار
مجله
Administrative Sciences
کلمات کلیدی
مشارکت کارکنان - روابط نیروی کار - مدیریت منابع انسانی - شورای کار اروپا
کلمات کلیدی انگلیسی
employee participation - Labor Relations - Human Resource Management - European Works Councils
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.3390/admsci12010041
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- مواد و روش ها
پروفیل شعبه های شرکتهای چند ملیتی داروسازی واقع در یونان
3- نتایج
4- نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 18  می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 7 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
مداخله و مشارکت کارکنان، بخشی از روابط نیروی کار و مدیریت منابع انسانی به شمار میرود. هدف این مطالعه آن است که مشخص کند چگونه و تا چه حد، مداخله کارکنان و مکانیسمهای مشارکت کارکنان در شعبه های یونانی شرکتهای چند ملیتی فعال در صنعت داروسازی کاربرد دارند. مسائل بررسی شده در این مطالعه عبارتند از: طراحی شیوه های مداخله و مشارکت کارکنان، شباهتها و تفاوتهای شیوه های مشارکت کارکنان در گروهی از شرکتهای بین المللی، مکانیسمهای مشاوره و ارتباط کارکنان شرکت، سیاست شرکت در قبال اتحادیه های کارگری و ماهیت و توافقات EWC . روش پژوهش، روشی کیفی است و مصاحبه های نیمه ساختار یافته با مدیران اجرایی و مدیران منابع انسانی انجام شدند و سازمانهای برگزیده شرکت کننده در مطالعه، در صنعت داروسازی فعال بوده و تحت پوشش بخشنامه 2009/38/EC/16.5.2009 درباره حقوق کارکنان برای برخورداری از اطلاعات و مشاوره در شرکتها و گروهی از شرکتهایی در مقیاس اجتماعی قرار داشتند. یافته ها نشان میدهند که اکثر موسسات شرکت کننده هنگام طراحی شیوه های مداخله و مشارکت کارکنانشان، یک مدل رسمی از بهترین کارکردهایی را در نظر میگیرند که برای همه شرکتهای چند ملیتی تدوین شده اند. در خصوص سیاست شرکت جهانی در زمینه مشاوره و مداخله کارکنان، اکثر موسسات شرکت کننده ادعا میکنند که مشاوره و مداخلۀ کمی بیشتری نسبت به الزامات چارچوب سازمانی، ارائه میدهند. با این حال، مدیریت، اطلاعاتی درباره فعالیت و جلسات EWC به طور سیستماتیک در زمان برگزاری جلسات EWC دریافت میکند. افزایش مشارکت کارکنان هم مستلزم توجه مدیریت و هم برنامه هایی ابتکاری از جانب کارکنان میباشد.
2- مواد و روش ها
ما در بررسی رویکرد پژوهش، سه گزینه را ارزیابی کردیم: روش کمّی، روش کیفی، روش مختلط؛ که رویکرد کیفی با طرح پژوهشی ما مطابقت بیشتری دارد. روشهای کیفی زمانی اولویت دارند که سوالات "چگونه" و "چرا" مطرح شوند و شواهدی از چند منبع در دسترس باشند (Yin 2003). رویکرد کیفی برای پاسخ به سوالات پژوهشی پروژه مناسب است و درک تجربیات و روابط کارکنان و سازمانها در مشارکت کارکنان را امکانپذیر میسازد (Cajkova and Cajka 2021). برای درک فاکتورهایی که بر کارایی مشارکت کارکنان و مزایا و هزینه های درک شده تاثیر میگذارند شرایط و روابط خاص مرتبط با این چارچوب مشارکت بایستی مطالعه و آنالیز شوند، و یک راهبرد پژوهش کیفی، ابزاری برای انجام این کار میباشد. همچنین روش شناسی کیفی، شیوه مناسبی است و در چند مقاله و رساله در باب مشارکت کارکنان در شرکتهای چند ملیتی، کاربرد دارد (برای مثال، Koutroukis 2004; Kerckhofs 2007; Kynighou 2010; Maagaf 2010; Suter 2008).
همان طور که اهداف این پژوهش گواهی میدهند، آنچه بررسی میشود نیازمند درک عمیقی از اجرای مشارکت کارکنان در شعبه های شرکتهای چند ملیتی یونانی فعال در داروسازی و برخوردار از شورای کار اروپا میباشد. یک پرسشنامه نیمه ساختار یافته بر مبنای مطالعات سابق استفاده میشود (Minbaeva and Navrbjerg 2011; Knudsen 2004). و 8 مصاحبه نیمه ساختار یافته با مدیران اجرایی و مدیران منابع انسانی انجام میشود.
معیار انتخاب سازمانهای شرکت کننده در مطالعه، عبارتند از تعلق داشتن به صنعت داروسازی و واقع شدن در حیطه بخشنامه 2009/38/EC/6.5.2009 بر اساس ثبت یک شورای کار اروپایی یا اجرای تعهدات یا گروهی از تعهدات و وظایف در مقیاس اجتماعی به منظور اطلاع رسانی و مشاوره با کارکنانی است که در نظام حقوقی یونان با قانون 4052/2012 (ابلاغیه رسمی دولتی 41/1.3.2012، نسخه B) ادغام شده اند.

بدون دیدگاه