ترجمه مقاله کنترل کیفیت حسی: ارزیابی دانش و عملکرد کارکنان - نشریه وایلی

ترجمه مقاله کنترل کیفیت حسی: ارزیابی دانش و عملکرد کارکنان - نشریه وایلی
قیمت خرید این محصول
۶۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کنترل کیفیت حسی: ارزیابی دانش، نگرش و عملکرد کارکنان شرکت مواد غذایی
عنوان انگلیسی
Sensory quality control: Assessment of food company employees' knowledge, attitudes, and practices
صفحات مقاله فارسی
20
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
وایلی - Wiley
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.095 در سال 2021
شاخص H_index مجله
56 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.485 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
1745-459X
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q3 در سال 2021
کد محصول
13325
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - صنایع غذایی - کنترل کیفی و بهداشت - مدیریت منابع انسانی - مدیریت دانش - مدیریت کیفیت و بهره وری
مجله
Journal of Sensory Studies
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1111/joss.12773
فهرست مطالب
چکیده
کاربردهای عملی
1- مقدمه
2- مواد و روشها
3- نتایج و بحث
4- نتیجه‌ گیری
منابع
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 20 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 8 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مطالعه برای اعتبارسنجی یک پرسشنامه جهت ارزیابی آگاهی، نگرشها و عملکردهای (KAP) کنترل کیفیت حسی (SQC) انجام شده است. این پرسشنامه که حاوی 24 گویه آگاهی، 13 گویه نگرش، و 9 گویه عملکرد بود به نمایندگان شرکت در افریقای جنوبی و نیجریه تحویل داده شد. تکنیک تحلیل عاملی تاییدی و مقایسه های گروهی در بین پاسخ دهنده ها و شرکتها برای اعتبارسنجی پرسشنامه اجرا شدند. پرسشنامه SQC-KAP نهایی حاوی 24 گویه آگاهی (مقیاس تک عاملی)، 11 گویه نگرش (یک مقیاس دو عاملی با یک مقیاس کلی و دو زیرمقیاس تعریف کننده نگرش فردی به SQC و نگرش افراد در قبال SQC شرکت) و 9 گویه عملکرد (مقیاس تک عاملی) میباشد. گویه های آگاهی از شاخصهای قابل قبولی برای سطح دشواری و تمایز پرسشها و گویه های نگرش و عملکرد از همبستگی های گویه-نمره کل قابل قبولی برخوردار هستند. پرسشنامه نهایی برای ارزیابی سریع آگاهی و نگرش مرتبط با SQC کارکنان شرکت مواد غذایی و ارزیابی عملکرد شرکت استفاده میشود.
کاربردهای عملی: این مطالعه برای اولین بار است که پرسشنامه ای برای آگاهی، نگرشها و عملکردهای مرتبط با SQC را در صنایع غذایی ارزیابی میکند. پرسشنامه SQC-KAP برای ارزیابی سریع آگاهی و نگرش کارکنان شرکت مواد غذایی برای خدمات حسی و برای شناسایی نیازهای آموزشی SQC بکار میرود. ذینفعان نیز میتوانند از آن برای ارزیابی تکنیکهای کیفیت حسی شرکتهای مواد غذایی ‌شان جهت سنجش مطابقت آنها با عملکرد خوب و شناسایی حوزه های ارتقای بالقوه برنامه های SQC شان استفاده کنند.
2- مواد و روشها
2.1- تاییدیه اخلاقی
این مطالعه توسط یک کمیته اخلاقی در دانشگاه پرتوریا تایید شد (180000041). رضایتنامه آگاهانه ‌ای از تمام پاسخ دهنده ها قبل از مشارکت اخذ گردید. هیچ پاداش یا حق الزحمه ‌ای به پاسخ دهنده ها غیر از ورود به قرعه‌ کشی برای یک کوپن خرید آنلاین به ارزش R500 ارائه نشد. پرسشنامه به زبان انگلیسی بود.

2.2- پرسشنامه
پرسشنامه شامل 24 سوال از میزان آگاهی (جدول 1)، 13 گزاره از نگرش (جدول 2) و 9 سوال از عملکرد (جدول 3) کارکنان بود. پرسشنامه طراحی شده توسط Onjakpor و Kock (2020) بعنوان مبنا استفاده شد اما سوالات جدیدی به بخشهای مختلف آن برای پوشش دادن موضوعات فرعی مهم SQC بر مبنای مطالعات ((Lawless and Heymann, 2010; Stone & Sidel 2004 و تخصص نویسندگان اضافه شدند. سوالات جدید به بخش آگاهی اضافه شدند و کل تعداد سوالات در هر موضوع به 6 سوال رسید. گزاره های نگرش منفی اضافه شدند و فراوانی ارزیابی حسی فراورده غذایی در شرکت پاسخ دهنده ثبت گردید.
بخش مشخصات پاسخ دهندگان و شرکتشان شامل 15 سوال (پیوست S1) با گردآوری اطلاعاتی مثل ماهیت آموزش ارزیابی حسی اجرا شده، سالهای تجربه حسی، و ارزیابی فراوانی و علل شکایتهای مشتری در شرکت مواد غذایی آنها میباشد.


بدون دیدگاه