با خرید این کالا; ترجمه فارسی مقاله، مقاله انگلیسی، پاورپوینت و ترجمه خلاصه قابل دانلود خواهد بود. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر شده و محصول به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مفهوم سازی کارآفرینی مبتنی بر NFT
۳. نتیجه گیری
فهرست منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 14 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
طوفان توکن های تعویض ناپذیر (NFT) جهان را در نوردیده است. در ابتدا NFT به عنوان یک تجربه هنری / بازی آغاز شد و در ادامه به شکل جدیدی از کارآفرینی در دنیای مجازی با فرصت ها و توانمندی های عظیم درآمد. با این حال، تحقیقات درباره جنبه کارآفرینی NFT و نقش عاملیت آن در این فرآیند محدود می باشد. من مقاله حاضر به بررسی مفهوم کارآفرینی مبتنی بر NFT (یا NFTE) می پردازد. در مقاله جاضر، ابتدا ویژگی های اصلی NFT مشخص شده و سپس NFTE تعریف گشته و درباره فرضیات مربوطه بحث شده و در نهایت چارچوب مفهومی NFTE ارائه گشته و توانمندسازهای آن بررسی می گردند. مقاله حاضر با معرفی NFTE به عنوان حوزه جدید نظری و کاربردی کارآفرینی همراه با فرصت های تحقیقاتی گسترده جدید و امکان استفاده از NFT به عنوان شیوه جایگزین تولید دانش که محققان به پدیدآورندگان NFT تبدیل می شوند، پایان می یابد.
2. مفهوم سازی کارآفرینی مبتنی بر NFT
در تعریف رسمی تر کارآفرینی مبتنی بر NFT (یا NFTE) به فعالیت های کارآفرینانه ای اطلاق می گردد که از فناوری های توکن تعویض ناپذیر به عنوان توانمندساز کلیدی بهره برداری می نماید. این مفهوم سازی نشان می دهد که چگونه NFT و به صورت گسترده تر وب 3.0، فناوری های تحول آفرین و توانمندسازهای بیرونی هستند. من بر روش این شکل از توانمندسازی (دیویدسون و همکاران، 2020؛ دیویدسون، 2015) و مکانیزم ها و نقش های آن تمرکز نموده و از نظریه ساخت اجتماعی (آلوارز و بارنی، 2007) برای ارائه چارچوبی برای مفهوم سازی NFTE استفاده می نمایم (شکل ۲ را ملاحظه نمایید). در این چارچوب، توانمندسازهای بیرونی (یعنی فناوری ها و جوامع) و نمایندگی کارآفرینی با هم ترکیب شده و نتیجه کار ایده کارآفرینانه مبتنی بر NFT است که به فعالیت منجر می شود. این امر مکانیزم های متعددی (مانند تولید، فشرده سازی و حذف) را تقویت می نماید که محصولات، تشکیلات اقتصادی و نهادها را شکل می دهد که به نوبه خود به آگاهی بخشی فناوری ها، جوامع و نمایندگی می پردازد. این چارچوب دیدگاهی را ارائه می نماید که تحقیقات تجربی آتی می توانند از آن پیروی کنند.
این چارچوب بر سه فرضیه استوار است. نخست آنکه، فناوری های NFT و NFTE نفوذپذیر (نامبیسان و همکاران، 2019) و ناقص هستند (گارود و همکاران، 2008) یعنی سیال بوده و پیوسته از نظر حوزه (یعنی بخشی، جغرافیایی و زمانی)، کارکرد، فرآیند، نتیجه، و ارزش تغییر نموده و لذا منجر به غیرقابل پیش بینی بودن و ایجاد فرصت می شوند. در ثانی، فناوری های وب 3.0 که از NFTE پشتیبانی می کنند همپوشان هستند (لئوناردی، 2011) زیرا وظایف آن ها درهم تنیده، مکمل و گهگاه رقیب است. در نهایت، مفهوم نمایندگی در NFTE توزیع شده و سیال است (ون هافتن – شیک و ویتاکر، 2022) چرا که کارآفرینان NFT باید برای بقاء و رشد به صورت پویا در جوامع از طریق معماری مشارکت با هم ایجاد شوند (ماچرزاک و مارکوس، 2013).