ترجمه مقاله شرکت های چندملیتی فناوری از بازارهای در حال ظهور - نشریه الزویر

ترجمه مقاله شرکت های چندملیتی فناوری از بازارهای در حال ظهور - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
شرکت های چندملیتی فناوری از بازارهای در حال ظهور: تعامل رقابتی تصمیم های زمان بندی ورود بین المللی
عنوان انگلیسی
Technology multinational enterprises from emerging markets: Competitive interplay of international entry timing decisions
صفحات مقاله فارسی
34
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شناسه ISSN مجله
2773-0328
کد محصول
13174
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - اقتصاد - مدیریت کسب و کار - مدیریت بازرگانی - بازرگانی بین الملل - مدیریت تکنولوژی - مدیریت فناوری اطلاعات - نوآوری تکنولوژی - توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
مجله
Sustainable Technology and Entrepreneurship
کلمات کلیدی
کسب وکارهای چندملیتی فن آوری، تجارت بین المللی، نظریه ی بازی ها، زمان بندی ورود، بازارهای نوظهور
کلمات کلیدی انگلیسی
Technology multinational enterprises - International business - Game theory - Entry timing - emerging markets
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.stae.2022.100019
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
مرور پیشینه و تدوین فرضیه ها
منابع بازیکنان
تجربه بازیکن در یک بازی تکراری
تجربه عملیاتی
تجربه بین المللی
نااطمینانی کشور میزبان
نااطمینانی اقتصادی
ناکارایی دولتی
بازده
اثر گروگان
روش شناسی پژوهش
داده ها و روش شناسی
سنجش ها
منابع بازیکنان
تجربه ی بازیکن در یک بازی تکراری
نااطمینانی ریسک کشور میزبان
بازده
هزینه ی هدررفته
متغیرهای کنترل
نتایج تجربی
بحث
نتیجه گیری
اصالت و ارزش
محدودیت ها و پیامدهای پژوهش
پیوست
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 26 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 10 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
با توجه به اهمیت روز افزون فن آوری، پژوهش درباره ی کسب وکارهای چندملیتی (MNEهای) فن آوری نیز رو به افزایش است، اما درباره ی فن آوری در بافت تجاری بین المللی، به ویژه پیرامون زمان بندی ورود به بازار، پیشینه ی ناچیزی وجود دارد. از همین رو، این پژوهش بر پایه ی نظریه ی بازی ها این موضوع را بررسی می کند که چگونه جنبه های گوناگون کشورهای میزبان و منابع بازیکنان بر تصمیم درباره ی زمان بندی ورود به کشورهای خارجی تأثیر می گذارد. داده ها شامل 979 شرکت تایوانی فن آوری-بنیانِ فعال در صنایع خدماتی و تولیدی است که عمدتاً از مجله ی اقتصاد تایوان و پایگاه داده های بانک جهانی گردآوری شدند. یافته های تجربی نشان می دهند که منابع و تجربیات شرکت، نااطمینانی کشور میزبان، و بازده ی سرمایه گذاری همگی بر زمان بندی ورود به کشورهای خارجی تأثیر می گذارند. این پژوهش از این نظر که چه عواملی در هنگام برگزیدن زمان سرمایه گذاری در کشورهای خارجی، به ویژه برای MNEهای فن آوری از بازارهای نوظهور مورد توجه قرار می گیرند، دانش کنونی درباره ی شرکت های خدماتی و تولیدی فن آوری-بنیان را گسترش می بخشد.
مرور پیشینه و تدوین فرضیه ها
گزینه ی بین المللی شدن یک موضوع داغ برای بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در جهان است. از همین رو، تصمیم به ورود به بازار یک راهبرد مهم است که می تواند در آینده تأثیر شگرفی بر موفقیت یا بقای یک شرکت داشته باشد. مطالعات بسیاری به این نکته اشاره داشته اند که انتخاب یک زمان بندی ورود دارای پیامدهای مهمی است که پس از وارد شدن به یک بازار جدید بر عملکرد یک شرکت تأثیر می گذارد (ایزوب و همکاران، 2000؛ لیو و پنگ، 1998؛ ماسکرانهاس، 1992؛ ماسکرانهاس، 1997؛ پن و همکاران، 1999). برای درک این موضوع که چگونه شرکت های بین المللی، بین المللی سازی خود را پردازش می کنند، نگرانی ها در ذیل سه وضعیت جای می گیرند: مکان، زمان، و چگونگی بین المللی سازی. بسیاری از پژوهشگران به شکل های متفاوتی پاسخ داده اند، اما مطالعات اندکی به بررسی روابط میان آن ها پرداخته اند.
درباره ی این که چگونه تصمیم یک شرکت مبنی بر ورود به بازار خارجی بر اقدامات دیگر رقبا تأثیر خواهد گذاشت، و این که چگونه خصوصیات محیطی کشور میزبان در هنگام ارزیابی سود و زیان های احتمالی می تواند بر راهبرد ورود تأثیر بگذارد، یک خلأ پژوهشی در پیشینه وجود دارد. از همین رو، مطالعه ی کنونی دستاوردهای نظری و سیاسی برای پر کردن این خلأ ارائه می کند و در این راستا، عوامل تأثیرگذار بر تصمیم های شرکت ها برای وارد شدن به یک بازار خارجی بر پایه ی نظریه ی بازی ها را بررسی می کند.
شاکل (1946) اظهار می کند که «هنگامی که شخصی درباره ی یک موضوعی تصمیم می گیرد، تلویحاً یا ناخودآگاه طیف گسترده ای از شرایط را که مرتبط هستند، مورد توجه قرار می دهد، به این معنی که اگر هر کدام از آن ها از نظر مادی متفاوت بودند، تصمیم او ممکن است متفاوت باشد». همین موضوع هنگام به کار بستن نظریه ی بازی ها از منظر اقتصادی رخ می دهد. تصمیم یک شرکت برای بین المللی سازی می تواند متأثر از عوامل متفاوتی باشد، که شامل عوامل درونی و بیرونی (دانینگ، 1980)، مزایای مختص به شرکت (چانگ، 1995؛ دانینگ؛ 1980)، و تجربیات شرکت ها هستند. با وجود این، اگر ما این عوامل را به عنوان منابعی برای یک بازیکن در نظریه ی بازی ها در نظر بگیریم، آنگاه بخش دیگر تصمیم بین المللی سازی می بایستی ریسک های سرمایه گذاری بالقوه و مزایا را مد نظر قرار دهد، که ممکن است شامل نااطمینانی کشور میزبانی، اثر گروگان، و ساختار بازده باشد. آن ها همگی مرتبط بوده، و به نحوی دارای روابط علّی هستند. ما با تمرکز نهادن بر پنج جنبه از نظریه ی بازی ها در بازی بین المللی سازی، این چهارچوب پژوهشی را به نحو زیر اجرا می کنیم.

بدون دیدگاه