ترجمه مقاله تاثیرات مدیریت منابع انسانی سبز (GHRM) بر نتایج کارکنان هتل سبز و غیر سبز - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تاثیرات مدیریت منابع انسانی سبز (GHRM) بر نتایج کارکنان هتل سبز و غیر سبز - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تاثیرات مدیریت منابع انسانی سبز (GHRM) و حمایت سازمانی درک شده از محیط زیست بر نتایج کارکنان هتل سبز و غیر سبز
عنوان انگلیسی
اثرات مدیریت منابع انسانی سبز و حمایت سازمانی ادراک شده از محیط زیست بر اساس دستاوردهای کارکنان هتل سبز و غیر سبز
صفحات مقاله فارسی
35
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
10.540 در سال 2021
شاخص H_index مجله
136 در سال 2022
شاخص SJR مجله
2.512 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0278-4319
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13120
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - گردشگری و توریسم - مدیریت منابع انسانی - مدیریت استراتژیک - مدیریت کسب و کار - مدیریت هتلداری - مدیریت گردشگری
مجله
International Journal of Hospitality Management
کلمات کلیدی
ترک شغل کارکنان - مدیریت منابع انسانی سبز - کارکنان هتل - حمایت سازمانی ادراک شده از محیط زیست - رفتار دوستدار محیط زیست - دلبستگی شغلی
کلمات کلیدی انگلیسی
Employee turnover - Green human resource management - Hotel employees - Perceived organizational support for the environment - Pro-environmental behavior - Work engagement
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2022.103202
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- چارچوب نظری، فرضیات و مدل پژوهش
3- روش
4-نتایج
5-بحث
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 20 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 7 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
پژوهش در خصوص مدیریت منابع انسانی سبز و حمایت سازمانی ادراک شده در قبال محیط زیست در مطالعات مهمان‌یاری و گردشگری در مرحله پیشرفت خود قرار دارد. بنابراین مقاله ما روابط متقابل بین مدیریت منابع انسانی سبز، حمایت سازمانی ادراک شده از محیط زیست، دلبستگی شغلی، رفتار دوستدار محیط زیست تکلیف‌محور و قصد ترک شغل را می‌آزماید. داده‌های جمع‌آوری شده از کارکنان هتل با یک فاصله زمانی یک هفته‌ای در تایوان با بهره‌برداری از مدل‌سازی معادله ساختاری ارزیابی شدند. نتایج تجربی از فرضیات ما حمایت کرده و نشان می‌دهند که مدل ما معتبر است. به طور دقیق‌تر، مدیریت منابع انسانی سبز، درک کارکنان را از حمایت سازمانی از محیط زیست افزایش داده و در عین ‌حال، حمایت سازمانی ادراک شده از محیط زیست، دلبستگی شغلی و رفتار دوستدار محیط زیست تکلیف‌محور را تقویت کرده و قصد ترک شغل را کاهش می‌دهد. حمایت سازمانی ادراک شده از محیط زیست و دلبستگی شغلی به طور پی‌درپی در تاثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر دستاوردهای مذکور مداخله می‌کنند.
2- چارچوب نظری، فرضیات و مدل پژوهش
2.1-تمرکز نظری
نظریه حمایت سازمانی نشان می‌دهد که دسترسی به سیاستهای منابع انسانی، به کارکنان می‌فهماند که سازمان بدنبال افزایش رفاه آنها بوده و برای مشارکت آنها ارزش قایل است (Rhoades and Eisenberger 2002). این سیاستها از اقدامات داوطلبانه شرکت نشات می‌گیرند (Rhoades and Eisenberg 2002). سیاستهای منابع انسانی سبز مرتبط با تلاشهای داوطلبانه شرکت جهت حفاظت از محیط زیست طبیعی، درک کارکنان از حمایت سازمانی از محیط زیست را تقویت می‌کنند (Aboramadan and Karatepe 2021). وقتی شرکت اطلاعات و مهارت کارکنان در خصوص اقدامات سبز و پایداری محیط زیست را توسعه می‌دهد، آنها دستاوردهای کاری مثبتی مثل دستاوردهای سبز و غیر سبز (یعنی رفتارهای سبز و کاهش تمایل به ترک شغل) نشان می‌دهند (Rhoades and Eisenberg 2002).
کارکنان به شغل خود دلبسته می‌شوند وقتی درمی‌یابند که منابع شغلی متعددی در محل وجود دارند. نظریه JD-R تایید کرده که دسترسی به منابع شغلی، نشانه‌ای از حمایت صورت‌گرفته ازجانب شرکت می‌باشد (Karatepe and Aga 2016). این نظریه اشاره می‌کند که WENG به عنوان یک متغیر انگیزشی، رفتارهای سبز یا دوستدار طبیعت کارکنان را تشویق می‌کند بدین علت که افرادی که حس مثبتی به شغل خود داشته و پرانرژی باشند به شغل‌شان دلبستگی خواهند داشت (Bakker and Demerouti 2017)، و دستاوردهای رفتاری مثبتی نشان داده و از طریق رفتار دوستدار طبیعت خود به سازمان کمک می‌کنند (Raza et.al 2021).
نظریه تبادل اجتماعی ادعا می‌کند که محل کار، سرشار از تبادلات اجتماعی متعدد بین شرکت و کارکنان میباشد (Cropanzano and Mitchell 2005). برای مثال، منابع شغلی ریشه‌گرفته از تبادلات اجتماعی سبب می‌شوند کارکنان دلبسته کارشان شده و تمایل کمتری به ترک شغل داشته و در نتیجۀ مبادلات متقابل مطلوب، درکنار شرکت باقی بمانند (Saks 2006). در پرتو زیربندهای نظری اشاره شده، مشخص می‌شود که POSE و WENG به طور پی‌درپی در تاثیر GHRM بر PEB کارکنان و شناخت ترک خدمت مداخله می‌کنند.

بدون دیدگاه