ترجمه مقاله ارتباط بین ADHD و بیماری سلیاک در کودکان - نشریه MDPI

ترجمه مقاله ارتباط بین ADHD و بیماری سلیاک در کودکان - نشریه MDPI
قیمت خرید این محصول
۶۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ارتباط بین اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) و بیماری سلیاک در کودکان
عنوان انگلیسی
The Association between ADHD and Celiac Disease in Children
صفحات مقاله فارسی
18
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
MDPI
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
بررسی سیستماتیک (Systematic Review)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.809 در سال 2021
شاخص H_index مجله
31 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.645 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2227-9067
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
13008
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
پزشکی - روانشناسی - روانشناسی رشد - مغز و اعصاب - روانپزشکی - گوارش و کبد
مجله
Children
کلمات کلیدی
اختلال کم توجهی-بیش فعالی - بیماری سلیاک - مرور نظام مند - رابطه
کلمات کلیدی انگلیسی
ADHD - celiac disease - systematic review - association
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.3390/children9060781
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- مواد و روش ها
2-1 راهبرد جست وجو
2-2 غربالگری و انتخاب مطالعات
2-3 مقیاس های پیامد
3- نتایج
4- بحث
5- نتیجه گیری
پیوست الف
منابع

 

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 20 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 8 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
بحث پیرامون رابطه ی میان بیماری سلیاک و اختلال کم توجهی-بیش فعالی در یک مرور نظام مند در سال 2015 انجام شد که در نهایت هیچ رابطه ای را نشان نداد. از سال 2015 به این سو، چندین مطالعه انجام شده است که یک رابطه میان بیماری سلیاک و اختلال کم توجهی-بیش فعالی را نشان داده اند. مطالعه ی کنونی یک مرور نظام مند به-روزرسانی شده است. زمینه: بیش تر کارشناسان درباره ی این توصیه که اختلال کم توجهی-بیش فعالی در افراد دچار بیماری سلیاک و برعکس را به عنوان بخشی از استاندارد مراقبت غربالگری نکنیم، اتفاق نظر دارند. در عین حال، آنان پیشنهاد می کنند که بیماران درمان نشده ی دچار بیماری سلیاک و نشانه های عصب شناختی همچون خستگی مزمن، بی توجهی، درد، و سردرد می توانند متمایل به رفتار اختلال کم توجهی-بیش فعالی، یعنی بی توجهی (که ممکن است با دنبال کردن یک رژیم غذایی بدون گلوتن تسکین یابد)، باشند. زیرگونه ی بی توجهی از اختلال کم توجهی-بیش فعالی که شامل نشانه های بی توجهی است از نظر فنوتیپ ناهمگون است، چون شامل سازه ی بالینی کُندی سرعت شناختی (SCT) است. نشانه های کندی سرعت شناختی با تظاهرات عصب شناختیِ بیماری سلیاک همپوشانی دارند. روش ها: یک جست وجوی نظام مند (پریسما) از پایگاه داده های PubMed، Google Scholar، EMBASE، Web of Sience، Stanford Lane، SCOPUS و Ovid برای مقاله هایی تا تاریخ 21 فوریه ی 2022 انجام شد. از این میان، 23 مطالعه دارای شرایط لازم بودند. نتایج: از میان این 23 مطالعه، 13 مورد یک رابطه ی مثبت میان اختلال کم توجهی-بیش فعالی و بیماری سلیاک نشان دادند. بیش تر مطالعاتی که یک رابطه ی مثبت نشان دادند در پنج سال گذشته منتشر شده اند. مغایرت در نتایج عمدتاً به دلیل روش شناسی ناهمگون مورد استفاده، به ویژه برای اختلال کم-توجهی-بیش فعالی و پرسشنامه های پیامد، و نیز فقدان گزارش دهی پیرامون زیرگونه های اختلال کم توجهی-بیش-فعالی است. نتیجه گیری: رابطه ای میان اختلال کم توجهی-بیش فعالی و بیماری سلیاک وجود دارد. در صورت بررسی زیرگونه های اختلال کم توجهی-بیش فعالی، محدودیت های روش شناختی کنونی کم تر خواهند شد.
2-1 راهبرد جست وجو
ما یک جست وجوی پیشینه انجام دادیم (برای مشاهده ی فهرستی از اصطلاحات جست وجو، به پیوست الف/ جدول الف 1 مراجعه نمایید). راهبرد جست وجوی ما از طریق تطابق دادن با یک جست وجوی مستقل که توسط یک کتابدار در کتابخانه ی پزشکی استانفورد آفریده شده است، راستی آزمایی شد. مقاله های منتشرشده در پیش از 21 فوریه ی 2022 در این جست وجو گنجانده شدند. محدودیت های تاریخ پایین تر مورد استفاده قرار نگرفتند، بجز برای گوگل اسکالر (2022-2015). پایگاه داده های الکترونیکی PubMed، Google Scholar، EMBASE، Web of Science، Stanford Lane، SCOPUS و Ovid برای یافتن مقاله های مجله ای مرتبط مورد جست وجو قرار گرفتند. این پروتکل مرور در مرکز بین المللی مرورهای نظام مند (PROSPERO) ثبت شد.
معیارهای ورود به مطالعه به قرار زیر بودند: 1) اصطلاحات جست وجوی ADHD و بیماری سلیاک (کارآزمایی-های کنترل نشده و کنترل شده /پایگاه داده ها/مراکز)؛ 2) سنین کم تر از 18 سال (شامل 3 مطالعه با یک گستره ی سنی و داده های گزارش شده که شامل افراد پایین تر از 18 سال هستند). افزون بر این، ما محدودیت ها/ نقاط قوت مطالعات گذشته و فهرست منابع مطالعات گنجانده شده را مورد توجه قرار دادیم تا دیگر مقاله های مرتبط را بیابیم. تنها مقاله-های انگلیسی زبان مورد مرور قرار گرفتند. پوسترهای مربوط به کنفرانس ها و همایش ها مورد مرور قرار گرفتند، و کوشش هایی انجام شد تا به دست نوشته های منتشرنشده دسترسی یابیم، اما نویسندگاه داده های آماده را در اختیار نداشتند. هیچ مطالعه ی فاقد شرایط لازم گنجانده نشد.
معیارهای خروج از مطالعه عبارت بودند: 1) مطالعاتی که شامل اصطلاحات جست وجوی بالا بودند اما مداخله ی رژیم غذایی را تنها به گلوتن محدود نکردند؛ 2) مطالعاتی که شامل دیگر تشخیص های مرتبط بودند (برای نمونه، بیماری التهابی روده، اختلال های کرون، و طیف اوتیسم) و نتایجی که شامل اصطلاحات جست وجو بودند را گزارش نکردند؛ و 3) مقاله های مروری که شامل داده هایی که یک رابطه میان ADHD و بیماری سلیاک را برقرار می کردند، نبودند.

بدون دیدگاه